#1 Skrevet Oktober 26, 2013 Fikk problemer med vannpumpa på bilen, ble plutselig 105-110 grader under kjøring, og ganske raskt 90 igjen på tomgang. Fant ut at her var det bare å slå på stortromma, så bytta vannpumpe (den gamle hadde sprukket skovlhjul ja..), regreim, termostat, servopumpe og alle reimer++ Fikk ut lufta tror jeg, kokte opp og etterfylte rikelig et par ganger. Har iallefall sirkulasjon og varmeapparatet fungerer. Har nå kjørt 15-20 mil, men fortsatt etter det blir motoren litt varm synes jeg, ligger mellom 90-95 grader ved kjøring, og ca 92 på tomgang. Viss jeg ruser motoren til 1500-2000rpm så synker tempen til 90 grader. Oljetempen viser også ca litt over 100 grader, altså rundt 10 grader mer enn før. Kjølevannstempen på klima-panelet stiger til 90 og holder seg dønn stabilt der uansett hva instrumentet viser... Noen som har peiling på hva som feiler ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 26, 2013 Ville først prøvd og luftet den enda mere. Funker ikke det så er det å få tak i en ny termostat, opplevde at min nye wahler ikke åpnet før rundt 110 grader.. leverte den inn hos Hellanor og fikk ny, alt ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 26, 2013 Min S4 ble helt lik etter jeg byttet alt foran der, prøvde til og med å bytte termostat igjen, som er mye jobb! Men hjalp ikke. Normal Arbeidstemp er vel egentlig mellom 80-100 grader på vannet, så ville ikke brydd meg veldig mye... :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...