Anbefalte innlegg

Fikk problemer med vannpumpa på bilen, ble plutselig 105-110 grader under kjøring, og ganske raskt 90 igjen på tomgang. Fant ut at her var det bare å slå på stortromma, så bytta vannpumpe (den gamle hadde sprukket skovlhjul ja..), regreim, termostat, servopumpe og alle reimer++

 

Fikk ut lufta tror jeg, kokte opp og etterfylte rikelig et par ganger. Har iallefall sirkulasjon og varmeapparatet fungerer. Har nå kjørt 15-20 mil, men fortsatt etter det blir motoren litt varm synes jeg, ligger mellom 90-95 grader ved kjøring, og ca 92 på tomgang. Viss jeg ruser motoren til 1500-2000rpm så synker tempen til 90 grader.

 

Oljetempen viser også ca litt over 100 grader, altså rundt 10 grader mer enn før.

 

Kjølevannstempen på klima-panelet stiger til 90 og holder seg dønn stabilt der uansett hva instrumentet viser...

 

Noen som har peiling på hva som feiler ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville først prøvd og luftet den enda mere.

Funker ikke det så er det å få tak i en ny termostat, opplevde at min nye wahler ikke åpnet før rundt 110 grader.. leverte den inn hos Hellanor og fikk ny, alt ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min S4 ble helt lik etter jeg byttet alt foran der, prøvde til og med å bytte termostat igjen, som er mye jobb! Men hjalp ikke. Normal Arbeidstemp er vel egentlig mellom 80-100 grader på vannet, så ville ikke brydd meg veldig mye... :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.