#1 Skrevet Oktober 26, 2013 Hei, er ny på forumet så korekt meg om jeg gjør noe galt:) Spørsmålet er altså at jeg skal bytte bensintank på min audi 100 Q og må da ned med bakstillingen. Har da tatt tank fra en 200 TQ så har komplett bakstilling fra den, er det like så greit og bytte? Neste spørsmål, 200 er en 83 mod og 100 en 90 mod, de har forskjellig innfestning på drivakslingen ved navet, hvilken løsning er best? Bakdiff fra 200 har manuell sperre og 100 elektronisk sperre, er det lik på diffen eller må jeg bruke diff fra 100n? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 26, 2013 Hei, er ny på forumet så korekt meg om jeg gjør noe galt:) Spørsmålet er altså at jeg skal bytte bensintank på min audi 100 Q og må da ned med bakstillingen. Har da tatt tank fra en 200 TQ så har komplett bakstilling fra den, er det like så greit og bytte? Er utvekslingen på differensialen den samme? Hvis du er usikker kan du like godt la være. Ut over dette er det vel ikke noen forskjell tenker jeg, så hvorfor bytte? Neste spørsmål, 200 er en 83 mod og 100 en 90 mod, de har forskjellig innfestning på drivakslingen ved navet, hvilken løsning er best? Her tenker jeg automatisk at nyere er bedre, for det må jo være en grunn til at Audi byttet. Forøvrig må din 200 donor være ombygget, for de første 100 og 200 quattro kom først i 1985. Bakdiff fra 200 har manuell sperre og 100 elektronisk sperre, er det lik på diffen eller må jeg bruke diff fra 100n? Så vidt jeg vet så er det bare betjeningen av sperren som er forskjellig, mens sperren i seg selv er fysisk lik. Til sist vil jeg si, hvorfor bytte til den andre bakakselen? Som du selv ser her så er det flere usikkerhetsmomenter, så jeg synes det er like greit å la være. Bakakselen er ikke på noe vis noen oppgradering i forhold til den du har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 26, 2013 Så lenge den er like kraftig er det ikke vits nei, sparer meg mye arbeid da:) Bilen er en skøyte bil. Takker får raskt svar, Blir AAN motor etter vinteren:-D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 27, 2013 Du må ned med traversen bak ja, har greid meg med å vippe den ned i framkant ca 15cm men det ser du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...