#1 Skrevet Mai 24, 2005 Bilen lugger skikkelig ved lavt turtall, og turbotrykke løper opp og ned fra 1 bar som en jojo helt til det blir litt turtall på bilen(over 3500rpm),da ligger det på 0,7 bar...det er en Audi A4 1,8T...lurer på om det kan være wastegaten som begynner å bli sliten...leste litt om en taktventil her ,lurer på om det kanskje kan være den også har kjørt diagnose program på den og har ikke funnet noen feil håper noen kan hjelpe meg litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2005 ville sagt at det var to ting som var galt her.... 1.LLM som forårsaker lugging på lave turtall (først kan du prøve å vaske selve føleren i rødsprit) 2. magnetventilen som styrer ladetrykket forårsaker pulsing på ladetrykket (hvis du drar ut kontakten på den vil bilen bare lade grunntrykket til WG ca 0.3-0-5bar (alt etter biltype) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2005 takk for hjelpen...skal prøve det en dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 25, 2005 ville sagt at det var to ting som var galt her....1.LLM som forårsaker lugging på lave turtall (først kan du prøve å vaske selve føleren i rødsprit) 2. magnetventilen som styrer ladetrykket forårsaker pulsing på ladetrykket (hvis du drar ut kontakten på den vil bilen bare lade grunntrykket til WG ca 0.3-0-5bar (alt etter biltype) Har noen av de samme symptonene på min bil(chippet A4 1,8 T) , den lader bare 0,6 bar og begynner å fuske/vibrere hvis den kommer over 0,5- 0,6. Har byttet magnetventil og lmm men det samme er det samme Prøvde også dette med å dra ut kontakten på magnetventilen, men da ladet den bare maks 0,2 bar. Kan WG være gåen? Noen som vet grunntrykket til WG på en A4 1,8 TQ 96 mod? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2005 Hadde noen av de samme problemene på min 1,9 tdi... turbotrykket pulserte oppover registeret.. hjalp ikke å bytte lmm, men fikk bytta magnet/taktventil og bilen gikk helt jevnt hele veien... PS: fant heller ingen feil på diagnose... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2005 Hadde noen av de samme problemene på min 1,9 tdi... turbotrykket pulserte oppover registeret.. hjalp ikke å bytte lmm, men fikk bytta magnet/taktventil og bilen gikk helt jevnt hele veien... PS: fant heller ingen feil på diagnose... Er magnetventil/taktventil det samme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2005 Jepp, det er det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 30, 2005 hjalp ikke å bytte magnetventil på bilen min...ble ikke no forskjell i det hele tatt...når jeg tar av kontakten på ventilen så lader den 0,3bar helt stabilt hele pådraget.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 11, 2005 (endret) Hei, Kan det være resirkulerings ventilen(bypass dump) som er gåen? Hvis fjøren er slakk i denne, vil den vel slippe luft forbi her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 12, 2005 Som Morten sier; prøv først å bytte magnetventil. (blilligst) bytt så lmm dersom det er aktuelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...