#1 Skrevet Oktober 27, 2013 Hei! Har en audi a6 c5 1,8t, som jeg vurdere å skifte registerreim på nåReima ble skiftet i 2005 på 108000 km, bilen er nå gått 208000 km. Er vell på tide å skifte nå? Noen som vet intervallenmpå disse bilene? Mener å ha lest at det er 120000 km/5år. Er det vanskelig å sjekke hvordan den ser ut uten å ta av hele fronten? Isaåfall, hvordan? Og hva ser man etter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 27, 2013 ja, modem for utskifte uavhengig og av utseende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 27, 2013 Hmm ok, spørsmålet er om jeg kan vente til etter jul da dette hadde passet best. Tar buss til jobb og bruker derfor bilen veldig lite for tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 27, 2013 nja du skulle ha byttet den for 3år siden, ville byttet den med en gang.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 27, 2013 den motoren har godt så langt over at den går av en gammel vane , men som han tord sier bør vel den byttes så fort som mulig, men den går vel sikkert til over jul og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 27, 2013 Du kan inspisere litt av regreimen ved og ta av dekslet som sitter framfor den. Du ser dekslet helt i fronten på motoren, sitter i noen klips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 27, 2013 den motoren har godt så langt over at den går av en gammel vane , men som han tord sier bør vel den byttes så fort som mulig, men den går vel sikkert til over jul og. Mener du noe med dette? Med fare for å virke litt krass så bør man vel ikke anbefale folk å kjøre med reg.reim som skulle vært byttet for en god stund siden, uten at du har kjennskap til bilen. Blir jo kaldere ute også, og det behøver ikke å være heldig for en gammel reim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 27, 2013 Mener å ha lest at intervallene nå er over på kun km og ikke på år, men jeg vet ikke hvilke motorer dette gjelder for, og fra når. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 27, 2013 jeg hørte på golfen som er 04 mod og da sa møller at det var enten km eller inntil 5 år så da er det sikkert nyere bil att dem har tatt bort 5 år? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 27, 2013 På jobb (Audi) så anbefaler vi 5 år/120 000 uansett Hadde inne en a3 1,8 senest denne uka der registerreim skulle vært byttet i 2011. Der var reima ødelagt og tatt med seg toppen i samme slengen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 27, 2013 Og hva ser man etter? Når reima har gått langt og er gammel får man ikke sett etter om den holder litt til. Gammel rem med høy km kan ryke plutselig selv om den fra utsiden 'ikke ser så værst ut'. Derimot kan man se om den absolutt ikke holder litt til. Da ser man etter om remma er for slakk, om den ser morken ut, om det er store mengder støv fra slitasje, om har fått oljesøl på seg som bidrar til oppløsning eller om det er noen rifter/sår. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 30, 2013 Ok, takker for svar. Blir til at vi skifter reima så fort som mulig :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 30, 2013 Bare parkere og bytte. Så slipper man å angre på at det ikke ble gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 30, 2013 Er ikke så mye arbeid og bytte den heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 30, 2013 Noe spesielt jeg burde tenke på? Ang 152 tenner til 153? Noe annet jeg burde skifte i samme slengen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 30, 2013 vannpumpe og strammer men og bytte antall tenner er jo ingen vinner må være likt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 30, 2013 Bytt termostat også.. Og kjøleveska. http://www.audiworld.com/tech/eng35.shtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 30, 2013 Mener å ha lest og sitt at på disse bilene så er det originalt 152 tenner, men når man skifter så må man oppgradere til 153 av en eller annen grunm. Eller er jeg helt på jordet her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 30, 2013 da blir jo lengden feil. for avstanden mellom tenna på hjulene forandrer seg jo ikke. så om man legger til ei tann på reima så må jo det bli ei tann feil det i mi bok? (veldig fint om noen med direkte kjennskap kan skyte inn noe, men rein logikk tilsier at det blir krøll med ei tann for mye på reima.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 30, 2013 Grunnen til at det er 153 tenner på ny reim er fordi det er en annen type strammer. Så om reim er byttet før til ny type skal du ha 153 tenners reim, om du er i tvil så kjøp komplett reg reim kit med alt du trenger Noe jobb, fanger må av og front må frem i service stilling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 30, 2013 http://www.partinfo.co.uk/files/INA%200025.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 30, 2013 Martin: Les denne, http://forum.vacn.no/showthread.php?240738-Erfaring-endelig-mitt-eget-registerhavari-2-5tdi-R5&p=2612680&viewfull=1#post2612680 å postnr 4 Remma har gått anslagsvis 3 år og 110.000 km siden jeg monterte den sist for en kamerat. I ettertid har jeg overtatt bilen og for 1 måned siden hadde jeg dekselet oppe for å inspisere. Remma så helt fin ut, ingen olje, passe stram, ingen gummi-pels innenfor dekslene etter slitasje, strammer hadde viser på korrekt sted og tilsynelatende bare velstand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Oktober 30, 2013 Grunnen til at det er 153 tenner på ny reim er fordi det er en annen type strammer. Så om reim er byttet før til ny type skal du ha 153 tenners reim, om du er i tvil så kjøp komplett reg reim kit med alt du trenger Noe jobb, fanger må av og front må frem i service stilling. Hva har det med saken og gjøre egentlig? så lenge man ikke endrer antallet tenner på hjula så vil det jo bli feil med ei reim på 153 tenner kontra 152 f.eks? eller har tenner på reim lite og si? slik at tennene på hjulene dikterer alt? .. gått helt i vranglås toppen min her nå. klarer ikke se for meg at det blir rett med ei tann ekstra på reima 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 30, 2013 Hva har det med saken og gjøre egentlig? så lenge man ikke endrer antallet tenner på hjula så vil det jo bli feil med ei reim på 153 tenner kontra 152 f.eks? eller har tenner på reim lite og si? slik at tennene på hjulene dikterer alt? .. gått helt i vranglås toppen min her nå. klarer ikke se for meg at det blir rett med ei tann ekstra på reima så lenge tennene på reima har samme avstand vil strammehjulet stramme opp den tanna som er ekstra på den nye reima om du forstår hva jeg mener =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Oktober 31, 2013 Du kan godt ha 180 tenner også, om du finner en plass å gjøre av slakken En motorsykkel går ikke fortere med lengere kjede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...