#26 Skrevet Oktober 31, 2013 Du kan godt ha 180 tenner også, om du finner en plass å gjøre av slakken En motorsykkel går ikke fortere med lengere kjede Visst du bytter tannhjulet bak til nesten like stort som hjulet (les en annen type strammer) så har man ingen slakk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Oktober 31, 2013 Grunnen til at det er 153 tenner på ny reim er fordi det er en annen type strammer. Så om reim er byttet før til ny type skal du ha 153 tenners reim, om du er i tvil så kjøp komplett reg reim kit med alt du trenger Noe jobb, fanger må av og front må frem i service stilling. Det er det som er planen, å skifte alt når man først er igang :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 8, 2013 Har kjøpt dette settet: http://www.skruvat.no/Register-reim-sett-P84979.aspx Samt termostat og vannpumpe. Er vell dette man mener med et "reg reim kit"? Hvis jeg har 152 tenner på nå, så kan jeg bygge den om til 153 tenner med det nye settet? Er ikke sikker på hva jeg har, får nesten bare se når jeg får bort fronten :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 8, 2013 (endret) Du kan godt ha 180 tenner også, om du finner en plass å gjøre av slakken En motorsykkel går ikke fortere med lengere kjede logikken min har svarta. så jeg gir opp. er sikkert som dere sier Edit: logikken kom tilbake. forholdet mellom hjulene endrer seg jo ikke uansett. og de vil jo gå som de skal uavhengig av om reima har 150 eller 200 tenner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 8, 2013 logikken min har svarta. så jeg gir opp. er sikkert som dere sier Edit: logikken kom tilbake. forholdet mellom hjulene endrer seg jo ikke uansett. og de vil jo gå som de skal uavhengig av om reima har 150 eller 200 tenner Har fått av hele fronten nå. Spenningsdemper og strammehjul ser helt nytt ut, imens reim ser sliten ut. Var heldig, den gamle reima har også 153 tenner :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...