Startproblemer Audi A2 1,4 tdi 2004 mod

Anbefalte innlegg

Hei..Min bror har problem med sin bil.....

Audi A2 har seriøse startproblemer ved +10 grader. Har målt alle 3 glødepluggene. De er ca 1 ohm hver. Har også testkjørt dem rett på batteri som jeg har i garasjen. De lyser rødt etter 4-5 sekunder.

I brukermanualen (på tysk) har jeg tydet det til at dersom det er +8 grader eller mer, er det bare å starte straks glødelampen har slukket...

" Bei betriebswarmem Motor bsw. bei Aussentemperaturen uber +8C leuchtet die Kontrollleuchte nur fur etwa 1 sekunde, der Motor kann sofort angelassen werden..."

Veldig usikker på dette punktet, men dersom dette stemmer, vil nå ikke glødingen fungere.

Annen info er at batteriet var nytt i fjor.

Typisk senario: Dersom jeg klarer å starte på første forsøk er alt topp. Hvis ikke dette skjer, kan det hende at jeg må "starte" opp til 20 ganger. Det går da hardt utover batteriet. Gikk tom her om dagen. Derfor kjører jeg nå alltid rundt med 1 ekstra batteri og kabler i bagasjerommet..

Forsøkte å måle om det kom spenning

Noen som har et tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at det er glødingen som er problemet, og ikke drivstofftilførselen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for rask respons.

Det kan jo hende. Kan det være skit i filteret? Hvor i såfall sitter drivstof filteret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis filteret begynte å bli tett, ville nok det nok ikke vært et problem som kommer og går. Sjekk med VAGCOM og se om det kommer opp noe.

Hvis du vil sjekke filteret likevel, sitter det på de fleste biler nærme bakasklingen på høyre eller venstre side, under bilen. Liten sylinder-sak som er lett å se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.