#1 Skrevet Oktober 27, 2013 har ett problem med min starter på bilen. Den slo først ikke inn..men så bytta jeg strømkabel fra batteri til starter...lot tennings stå på litt..så virka det som den løsna og begynte dra rundt på motoren. Problemet er at startern går hele tiden...trenger ikke kinne engang.Bare jeg vrir om nøkkel til tenning før man vrir om for start så drar den rundt på motor. What to do? Har ikke tid til å feilsøke no særlig:/ Nok av andre ting å fixe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 27, 2013 smelta lednignene ved tenninga da? slik at den har konstant kontakt? du sa jo sjøl at det hadde ryki litt. tipper noe har gått i dass. are og starte og se. tid må du bare ta deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 27, 2013 tja..har ikke sett noen smelta ledninger..men må vel se da..men når jeg tok av den lille kabelen som er rød med hvit stripe så varre ikkeno liv ihvertfall. Hmm... får ta en nærmere titt i motorrom. lukta ikke svidd gummi eller plast..lukta mer noe annet..uten at jeg kan beskrive det nærmere Den røyken jeg så kom opp rett ved starter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 27, 2013 kabelen som skal inn på innslaget på starter er rød/svart. relativt tjukk sådan 4 eller 6mm2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 27, 2013 hmm...skal jaggu ut å ta bilde nå..laster opp asap. kansje du ser hva jeg har gjort galt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 27, 2013 - - - Updated - - - er litt støvete men ser jo hva slags farger det er på hver kabel i det minste;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 27, 2013 CE1 eller CE2 dette? på alle oversikter jeg finner fort og gæli så skal nå kabelen være Rød med svart stripe connectoren pleier og være svart. men, jeg har jo tatt feil før jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 27, 2013 dette bildet er ikke hundre prosent representativt, men jeg menter bestemt at kabel skal være rød/svart .. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 27, 2013 ja ikke sant...Hmm..kansje denne jeg har koblet til som er rød/hvit er konstant styrestrøm?..så er det og finne en kabel som er lang nok til å være rett og være rød/sort.. hmm aner ikke hva jeg har jeg...ce1 eller 2.. - - - Updated - - - Og den rød/hvite ledningen kommer fra ledningsnettet fra torpedovegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 27, 2013 mener jeg har en rød/hvit slik en på +polen på batteriet jeg regner ute. så gidder ikke og gå og sjekke CE2 kom i 89. bilene før dette hadde CE1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 27, 2013 hadde du funnet ut hvilken stikker den kommer til inni bilen så kunne dette vært lett og finne ut av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 27, 2013 har lest meg frem til at ja den skal være rød/sort...men finner da ikke den ledningen:( hmm..hva ennet i motorrommet fremme har rød/hvit ledning da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 27, 2013 forgasser preheat?... usikker jeg men fant diagrammet over ledningene til starteren, og den SKAL være RØD/SVART 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 27, 2013 så bra da...da MÅ det være en annen ledning ett sted:) får håpe de løser problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 27, 2013 ja da fant jeg feilen og startern drar rundt NÅR den skal og ikke ellers;) Det var feil ledning..rød/sort er nå på plass..Den andre er til gasser forvarmer til innsug ellerno 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...