Bilen jager på turtall når jeg slepper gassen i nedoverbakker

Anbefalte innlegg

Har en audi allroad 2.7tdi. Automatkasse. Bilen jager å bremser litt på turtall når jeg slipper gassen i nedoverbakker. Som regel bare 100omdreininge men opp til 200omdreininger. Noen som har noe forslag på hva det kan være. Kjenner at hele bilen jager i nedoverbakker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at dette hjelper deg, men har ikke disse girkassene lockup?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problemet med min bil. Jager på turtall når motorbrems er aktiv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en audi allroad 2.7tdi. Automatkasse. Bilen jager å bremser litt på turtall når jeg slipper gassen i nedoverbakker. Som regel bare 100omdreininge men opp til 200omdreininger. Noen som har noe forslag på hva det kan være. Kjenner at hele bilen jager i nedoverbakker.

Er dette tiptronic kasse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette tiptronic kasse?

Disse finnes bare med tiptronic kasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min gamle a4 med tiptronic så varierte turtall med ca 100+/- ved jevnt gasspådrag og der var converteren i kassa dårlig, regulerte ikke slik den skulle. om det er tilfelle her er vanskelig å si men ville nok sjekket hos noen som har peil på disse kassene. er andre ting som kan påvirke også så diagnose er å anbefale.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går helt fint viss jeg kjører med den æ har litt gasspådrag men når jeg slipper gassen inedoverbakker så byner den å jage på turtallet. Setter jeg den i gir er det ingen problem:) får finne noen som har peiling på dette å få di til å se på det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.