#1 Skrevet Oktober 27, 2013 Noen som har noen gode tips angående automatkasser? Jeg byttet kasse i Allroaden ettersom den som stod i var dårlig. Kjøpte en kasse med converter som skulle være bra, å ikke skulle være gått så langt. Etter kassen var montert og nytt filter og olje på plass, viser det seg at den ikke går i gir. Uansett hvilke gir jeg setter den i så skjer det ingenting. Litt kjedelig ettersom det var en del jobb med å bytte automatkassen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 27, 2013 Ikke att jeg har så mye erfaring med dette, men kom frem i en tidligere tråd her, at det var veldig viktig å montere converteren riktig. skal settes på girkassa først, og vris noen runder til den klikker 3 ganger? også skal kassa settes på motor og converter skal skrus fast gjennom et inspeksjonshull. Om dette ikke gjøres riktig kan vistnok oljepumpe i girkasse knuses, og da vill den ikke få oljetrykk, og dermed ikke gå i gir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 28, 2013 Ja det er oljepumpa jeg mistenker, men converter og girkasse er montert riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 28, 2013 hjelper jo ikke å montere alt riktig gang nr 2 etter det ble montert feil første gang. Da er jo somregel skaden allerede skjedd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 28, 2013 Det er helt riktig, men converter stod på kassen under montering. Ganske sikker på at det ble montert riktig. Er nok bare til å plukke det fra hverandre igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 12, 2014 Hvordan gikk dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...