Tiptronic problemr allroad 2,7

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode tips angående automatkasser? Jeg byttet kasse i Allroaden ettersom den som stod i var dårlig.

Kjøpte en kasse med converter som skulle være bra, å ikke skulle være gått så langt. Etter kassen var montert og nytt filter og olje på plass, viser det seg at den ikke går i gir. Uansett hvilke gir jeg setter den i så skjer det ingenting. Litt kjedelig ettersom det var en del jobb med å bytte automatkassen.. :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke att jeg har så mye erfaring med dette, men kom frem i en tidligere tråd her, at det var veldig viktig å montere converteren riktig.

skal settes på girkassa først, og vris noen runder til den klikker 3 ganger? også skal kassa settes på motor og converter skal skrus fast gjennom et inspeksjonshull.

Om dette ikke gjøres riktig kan vistnok oljepumpe i girkasse knuses, og da vill den ikke få oljetrykk, og dermed ikke gå i gir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er oljepumpa jeg mistenker, men converter og girkasse er montert riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjelper jo ikke å montere alt riktig gang nr 2 etter det ble montert feil første gang. Da er jo somregel skaden allerede skjedd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt riktig, men converter stod på kassen under montering. Ganske sikker på at det ble montert riktig.

Er nok bare til å plukke det fra hverandre igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.