#1 Skrevet Mai 24, 2005 Vet at emnet er tatt opp her mange gngr, og har lest meg grønn på dette og er fortsatt like... Min S6 2.2 lader aldri mer enn 1,4 på måleren, har skjønt at den da går i nødmodus. De fleste m problemer her har hatt fusk/nøkk osv. Min går reint og fint, bare veldig dårlig! Skal visstnok også være Chip der.. Fikk lest ut feilkoder i dag: -65535 000 Styreenhet defekt -00519 017 Føler for innsugmanifoldtrykk-G71 / Reguleringsdifference / sporadisk -01262 031 Magnetvent for ladetrbegrensning-N75 / Avbrytelse kortslutn til stål / Sporadisk -00553 007 Luftmassemåler - G70 / Signal for svagt / Sporadisk -00513 003 Føler for motoromdr tall-G28 / Intet signal Har "prøvd" å sjekke slanger , Tatt av kontakt til magnetvent(fuska veldig da) Sitter også en "popoff" der som skal bort til fordel for orginal. Har tro på at noen av dere GURUER her har forslag til hvor jeg skal begynne på bakgrunn av feilkoder, evt. utfyllende info om disse. Mvh Geir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2005 Fjærn chipen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 24, 2005 Ladetrykkmåler viser absolutt trykk, dvs inklusiv atmosfæretrykket. 1,40 på måleren betyr 0,40bar ladetrykk. Normalt skal du ha 1,90 på måleren (0,90 bar ladetrykk). Normalt etter bytte av chip er rundt 2,40 på måleren (1,4bar ladetrykk) en kort periode (rundt ca 2500 - 5500rpm). Du får typisk 0,40bar ladetrykk (grunntrykk), når magnetventilen (N75) er frakoblet. Generelt: slett alle feilkoder, og se hvilke som dukker opp igjen. Rens/rengjør kontakter, f.eks. med 5-56 eller WD40. Ser du har feil på G-28, dette må fikses hvis den dukker opp igjen (trodde dette var turteller input ??). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 24, 2005 Fjærn chipen Har ikke orginalchipen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 24, 2005 Generelt: slett alle feilkoder, og se hvilke som dukker opp igjen. Rens/rengjør kontakter, f.eks. med 5-56 eller WD40. Ser du har feil på G-28, dette må fikses hvis den dukker opp igjen (trodde dette var turteller input ??). Feilkoder ble slettet og skal leses av på nytt i morgen. Ble lest av m tenning på og uten motor i gang. Kan dette evt bety noe? Turtelleren min virker ihvertfall Ellers har jeg ikke peiling på hvor denne føleren sitter. Har seriøst begynnt å vurdere Bentley og diagnoseinterface nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 24, 2005 Hvis motoren ikke går når feilkoder lases av, kan du få en feilkode, husker ikke koden. Trodde det var kam-føler/kam-vinkel... ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 24, 2005 Den siste feilkoden er grei.Den vil alltid komme når motoren ikke er igang.Logisk nok.Hvis du drar feilkoder med motoren igan skal denne forsvinne. Den første ang styreenhet er nok pga chippen,men trenger ikke bety at styreenheten er defekt.Jeg har det samme på min,men det tuter og går alikevel. G71 er MAP føleren som ligger inni ECU.Du kan sjekke om denne har ett brudd på slangen som går fra innsug og gjennom torpedovegg.Kansje den tilogmed har hoppet av ECU.Vil tro at når ECU ikke får referanse fra denne føleren så vil den gå i nødmodus,og du vil få 0.4 eller 0.5 bar alt etter hvilken fjør som er satt i wastegaten. Koden du fikk på N75 er nok pga at du koblet den fra.Du vil da få en feilkode på denne. Er ikke sikker på om denne forsvinner når du kobler på igjen eller om du må slette koder.Hvis feilen fremdeles er der med kontakten på så er denne ventilen mest sannsynlig defekt og du vil få 0.5 bar. Når det gjelder G70 MAF så kan det være så mangt,men her er litt tester du kan gjør for å se om den virker http://s2central.net/main_frame.html Jeg ville først satset på slangen til MAP,så magnetventilen,så MAF. Håper dette hjelper litt. Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 25, 2005 Ta en titt under den plastkåpa mot torpedoveggen, sakset fra http://www.nordicaudi.com: ok, ja hade det felet i vintras, bilen laddade till c:a 1.2 sen så slog den ifrån. felet var att slangen under plastkåpan mot torpedväggen hade släppt så bilen fattade inte hur mkt laddtryck det var och blev som galen. mvh: David J 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...