Anbefalte innlegg

Var på vei hjem fra butikken. Ga litt gass i eit kryss, ca 3500 omdreininger.

Så fikk eg meldingen "engine fault workshop" og glødelampen blinker samt symbolet som ligner på cruisekontroll begynte å lyse.

Bilen mistet og all motor kraft.(Limp home?) Virker som den ikke vil over 2000 omdreininger.

 

Noen ideer på hva det kan være?

Dette har sikkert ikke noe med saken å gjøre men:

Bilen har bed om vanlig service i noen få dager. Har halvveis bestilt time til servicen. Dvs, har fått prisoverslag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få lest ut feilmeldinger med vag-com. Dette skal ikke skje som følge av att det nærmer seg service. Det att den ikke har kraft er nødmodus. Hva skjer om du stopper bilen og starter den igjen? Like ille da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd å starte den etterpå. Kjørte bare hjem og parkerte i garasjen. Skal Ringe Møller i morgen.

Det var snakk om skifte av kjøler for tilbakeføring, noe som er en oljekjøler som det går vann gjennom på eksosen slik eg har forstått det.

 

Har skiftet Pumpedysene. Men etter at Tandempumpen og gasspjeldet ble byttet for bare noen få mnd siden. Bilen ble tregere og begynte å smånappe etter at dette ble skiftet, har klaget på det og dem skulle se på det nå når eg like vell skall på service.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sannsynlig så er det turboen som har tatt kvelden. Når du drar hardt og slipper gassen , kommer det "puff" lyd da?

Samme skjedde når turboen til audien og vw'en min tok kvelden og turboen til 2007 Vw passat til en bekjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få lest ut feilkoder, tviler for at det er turboen som er gåen, skal rare feilen til for at de går i nødmodus og kutter turbotrykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på turboen eg og, men er på langt nær sikker. Den ble byttet for ca 1,5-2 år siden men den kan jo gå kruken like vell. Og siden det er så kort stund siden håper eg den går på garanti.

Det eg synes var rart, er at i LCD displayet (den røde skjermen) vises en stor cruisekontroll logo den dekker hele skjermen uten om den siste cm øverst.

Tenkte på om det kan være så enkelt en sikring til cruisekontrollen som bare trengs å skiftes. I så fall enkelt. Skal sjekke alle sikringene i morgen i dagslyset.

 

Har dessverre ingen vag-com enehet selv, så får ikke sjekket feilkoder selv. Men får vell be om en verksted time å finne det ut. Surt om det skal vise seg å være en dyr feil.

 

Takk for ideer så langt :)

Setter så klart pris på flere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har googlet litt.

Og på eit engelskspråklig forum står det at Limp Home Mode (LHM) kan komme av en feil i kommunikasjonen mellom turbo og luftmengdemåler som eg tenker er gasspjeldet på disse bilene. Siden bilen gikk dårligere rett etter skifte av gasspjeldet og begynne å smånappe av og til så kan eg tippe, at det muligens er en feil med det nye gasspjeldet. Gasspjeldet ble byttet for bare 2-3 mnd siden så det er i alle fall garanti :)

Vet ikke om gasspjeldet må programmeres eller justeres og det ble glemt hjå Møller.

 

Det kunne og være noe med girkassen men da fikk en som oftest bare bruke revers og 1-2 giret. Men eg kan gire det eg vill :P

Det kunne og være en periodisk feil i hiddenmaskinen til bilen "ECU Engine Control Unit" som dem sa på siden. Om den er periodisk kan det være nok å stoppe og starte bilen, noe eg ikke har testet ut enda. Fikk liksom litt sjokk og parkerte den fint i garasjen. Skal teste i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering:

Slo av cruisekontrollen, startet bilen og ingen feil dukket opp :) Har snakket med Møller og skal inn om noen uker å sjekke ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har de tidligere avdekket feil på egr ? Hvis det isåfall er tilfelle så er nok det synderen ;)

Folk burde ikke bare blåse ut ting i disse trådene her uten å ha grunnlag for det føler jeg ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For noen mnd siden tenkte eg at det kunne være egr, da bilen drikker litt vann og ryker ved oppstart. Men møller fant ingen feilkode på den.

En ting er sikkert selv om den er uten feilkoder så skal den skiftes, det er irriterende med hvit røyk ved oppstart og drive på å fylle kjølevæske i dann og vann. Har sjekket topppakningen og den er helt fin etter Møller.

 

Var på service nå fredag som var. Selv om bilen gikk i LHM så var det ikke registrert noe feilmeldinger i det hele tatt. Det kunne være en glipp i systemet, for når eg startet den dagen etterpå så var den helt normal og ingen varsellamper på dashbordet. Om det skjer igjen skal eg ta bilde av lampene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan får en markert en tråd som løst? (bytte ut Hjelp, med løst)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå til første innlegg

--endre

----avansert modus

------endre i nedtrekksmeny

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.