Girolje til større friksjon i syncringer?

Anbefalte innlegg

Når manuell kasse begynner å få slitte synkroniseringsringer, hvilken olje anbefales?

Ønsker å benytte den oljen til oljeskift som øker friksjonen slik at gjenværende syncringer kan bidra til litt fortsatt synkronisering og ikke bare til skraping.

Noen tips til oljer eller mirakelkurer som vil hjelpe en periode til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man har vel ingen garantier men om man vil prøve er jo en ting. Trodde produktet nettopp skulle hjelpe mot slitasje og ulyder.

så har du redline girolje, MT90 ? kommer jo an på hva din kasse krever av spec da..

http://www.protrim.no/produkter_redlineoil_gir.shtml

da er jeg tom for forslag..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med litt for tykk olje på en tidligere kasse før. Merka det gjorde at kassa var tung å få i gir helt til olja fikk lunk. Så du kan jo finne deg en olje som er relativt tynn, men klart det er ikke foruten risiko. Nå skal det vel sies at mt90 er ganske tynn for å være 75w-90.. så kan jo prøve den. Kjører det på kassa jeg fikk fra deg. Eventuelt MTL olja da. Men olja er dyr så kanskje finne noe billigere siden den har sett bedre dager anyway?

Men vet ikke om jeg ville regna med forvandling :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tidligere hatt kasse som lett skraper ved for rask giring og som har blitt vesentlig bedre med et oljeskift.

Kassa jeg nå snakker om tror jeg fikk et oljeskift en gang i tiden uten at den endret seg. Og den har vel opptrådt helt likt de siste 4 år. Null problem å kjøre med, men kunne ønsket meg litt bedre funksjon på synkroniseringen mot et av girene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omega 690 tror jeg jeg brukte på en litt sliten rs2 kasse, fungerte supert for meg etter jeg byttet olje... Koster vel rundt 600,- litern...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man har vel ingen garantier men om man vil prøve er jo en ting. Trodde produktet nettopp skulle hjelpe mot slitasje og ulyder.

så har du redline girolje, MT90 ? kommer jo an på hva din kasse krever av spec da..

http://www.protrim.no/produkter_redlineoil_gir.shtml

da er jeg tom for forslag..

Dette har jeg litt tro på. Olje med mer friksjonsstoff... NS bak typenr betyr vel non-slip?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg litt tro på. Olje med mer friksjonsstoff... NS bak typenr betyr vel non-slip?

Riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.