Valg av dekkomlegger og avbalanserings maskin

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

 

Gamlingen går om dagen og funderer investere i dekkomleggingsmaskin og avbalanseringsmaskin, nåke eg selvfølgelig synst er ein ekstremt god ide :)

Dermed tenkte eg å høyre om nåken har nåke spesielt å anbefale? Eventuelt nåken som har erfaringer med forskjellige maskiner? Kor får vi kjøpt slikt? Og ka bør vi sjå etter? Kor mykje må ein ut med for ei bra maskin? Har våre med å lagt om dekk før men eg har ikkje peiling på sånne maskiner ellers. På førehand takk for alle svar!

 

Mvh

Erlend

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt om noen tusen dekk på denne maskinen:

 

Men kanskje litt overkill til hobbybruk? kostet vel 80 + mva for noen år siden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De blir nok litt i dyraste laget:) men kansje rund 20-30k klassen, forstår at de gjerne ikkje blir nåke serlig bra greier til denn

e prisen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

til hobby bruk får du både avballansering og dekkomlegger til den prisen. Sjekk på finn.no

 

Legger selv om dekk med en gammel 80 talls omlegger å til og med det funker helt greit til hobby bruk. Sliter riktig nok litt med veldig stive dekk, men har lagt om både 17 og 18" med ganske lave profiler og breie dekk.

Tror det er mange av proffene som glemmer litt å skille mellom yrkes bruk og hobby bruk når det gies råd ;)

 

Er selv på leit etter en rimelig brukt avbalaneringsmaskin, så rop ut om noen vet om :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville lagt endel penger i dekkomleggeren! Solgte de 2 jeg hadde pga synes ikke de var gode nok på lavprofil/stive dekk.. Neste gang blir det noe dyrt bra! Bruk 30 000 på dekkomleggeren , skift dekk til du har råd til avbalanseringsmaskinen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar:) Skal sjike litt på finn, og sjekke ut litt om det er forhandlera rundt om :) leste ein plass nåke om hjelpearm for lavprofile dekk? Sjølv har eg lagt om kun på vanlig "familiebil" profil :P Er det ellers nåke erfaringer med merker? Gjerne link til forhandler? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en brukt omlegger, id-plate sier det er en 2001 modell. Funker helt greit, men kommer nok til å bytte ut denne etterhvert. Vil ha omlegger med utvendig oppspenning på mer enn 17" felg. Klarer jo større felger, men må spenne opp innvendig da, og da er det lettere å sette merker i felgen. Fy fy. Har lagt om 215/40-17, 225/40-18, 235/40-18, 235/35-19 på min maskin, går mye på teknikk for å få det til også.

 

Avbal. maskin, det kjøpte jeg nytt, den gjør mer enn god nok jobb. Sjekk annonsene til Nordic Lift på finn.

 

Lagt om dekka selv de jeg kjører på nå. Null vibrasjon opp til 140km/t ihvertfall. Dette er 225/45-17 Pirelli.

 

Lite tips er å sjekke hvordan det er med tilgang på reserve-deler/slitasje-deler til omlegger. Jeg sliter litt med dette til min maskin, irriterende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er også på utkikk etter omlegger. syns det er lite på finn..? mulig jeg som søker feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De maskinene som feks Gasolin selger til 10 lapper og oppover da? Må vel være greie til hobbybruk?

Er flere som annonserer nye maskiner for 8-10 tusen på finn. Noen som har en slik en?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.