#1 Skrevet Oktober 29, 2013 Tjohei. Det har skjedd etpar ganger før at glødelampa har begynt å flashe mens jeg har kjørt, men forsvunnet av seg selv. Nå flasher den konstant, og det står "Engine fault - Garage!" i displayet. Bilen går som en dass, antakelig nødmodus. Eneste feilkoden vagcom gir meg er: "012295 - Camshaft position sensor (G40): No signal. Tips? 2008 Touran 1,9 TDI DSG. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2013 sjekk sikringer og ledning på sensor(dårlig kontakt?), men høres ut som den bør byttes(G40). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2013 Tja, jeg tror ikke den G40 har noen sammenheng med problemene. Det som imidlertid er VELDIG rart, er at når jeg fylte opp full tank forsvant "engine fault" og fusking umiddelbart. Kanskje den ikke klarer å slurpe opp diesel med for lite på tanken? Hmmm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 29, 2013 mener du at den feilkoden er gammel og bare lagret i minne på ECU? hvis problemet er borte så er det jo fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 30, 2013 "Engine fault" og blinkende glødelampe kom plustselig tilbake, helt uten videre. Motor går i nødmodus. Dukket opp ny feilkode, "Throttle position sensor (G79): implausible signal P0226 - 000" Noen som har en formening om hva dette er? Feilkode kommer tilbake umiddelbart etter sletting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 30, 2013 Har det vært feilfylt bensin på denne noen gang? Broren min fikk samme symptomer på sin Tiguan 2.0TDI. Blafrende glødelampe og "Engine fault. Garage!". Da var det dieselpumpa som hadde røket. Jeg ville nok kjørt på verksted og fått sjekket dette om det ikke alt er gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 30, 2013 Jeg har hvertfall ikke feilfylt noe, men har bare hatt bilen noen uker Vet du noe om hva slags feilkoder som kom opp på den Tiguan-en? Her kommer det og går litt tilfeldig ser det ut som 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 30, 2013 Nei, jeg vet dessverre ikke hvilke feilkoder som ble spyttet ut. Feilkodene ble avlest på Møller. Kan hende broren min sitter på noen utskrifter, skal høre med han i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 31, 2013 Da har jeg byttet gasspedalen, som da denne sensoren (g79) sitter i, så får vi se om det hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...