Bolt til å låse bakseter A4 B5 avant

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

Driver å prøver å finne ut av hvordan jeg skal få baksetene i avanten til å gå i lås..

Det er en 1997 modell, mens setene kommer fra en facelift.

Jeg finner låsebolten her:

file.php?id=1963

i etka, men uten delenummer, hos meg er det bare tomt også der bolter går så jeg ser ikke helt hvordan denne kan bli satt fast..

så er noen forskjellige feste annordninger ute å går her..

30.jpg

35.jpg

Noen som har noen tips?

Som du ser på bildene over så ser man bolter går igjennom chassiet med tilsvarende hull til "skålen"

på min bil er det ingen slik stor chassi del med hull.. er bare helt tomt bak =/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får å få det 100% må du kutte av hele feste på en facelift å sveise inn istedenfor det du har.

Men var en som monterte rs4 interiør i en s4 pre face her for litt siden, kan se om jeg finner tråden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er et skifte en eller anna gang..

men tror etka er litt på bærtur da ifølge etka er samme innfesting på 95-2000..

antagligvis har min egentlig hatt slike fester:

20131017_210513_zps6c2fc9f4.jpg

Men ser ikke helt for meg hvordan disse kan ha vært festet heller på en stabil måte da som sagt det er helt tomt bak der å jeg ser ingen "kutte merker"

Letteste blir nok og lage eg egen brakett å skru fast i noe baki der..

har samme type bolter på jobb som går inn i facelift setene så blir å komme opp med en patent selv tipper jeg..

da skulle man nesten tro at avant seter med "bøyle" innfestning kan være lett å få inn i en sedan siden de bruker samme bøyla..

Får se om jeg kommer opp med noen smart løsning.. er ikke helt krise heller da setene står oppreist uansett de selv ved hard kjøring.. men skal man ha det skikkelig så skal man :D

Noen som gidder å måle tykkelsen på bolten, samt hodet på bolten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg drev å eksperimenterte med dette på gamle bilen (96mod sedan med facelift avant interiør) jeg fant egentlig en ok løsning på dette (syntes jeg selv vertfall).

Den ene bolten som holder demperhuset er ganske nærme dette punktet. Denne bolten byttes ut med en lengre en, så lager du en solid vinkel som du skrur fast i denne bolten. Videre kjøper du de originale justeringsboltene som holder faceliftsetene. Disse har også en mutter, som du sveiser fast i vinkelen (du trenger også en kontramutter for å låse bolten). Vinkelen må om jeg husker riktig gå gjenom sideputene, men når sete ryggen er på plass vill ikke dette være synlig.

Men jeg tror også sitteputen på stv er litt mindre/smalere enn på sedanen, så du vill få en liten glippe her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg drev å eksperimenterte med dette på gamle bilen (96mod sedan med facelift avant interiør) jeg fant egentlig en ok løsning på dette (syntes jeg selv vertfall).

Den ene bolten som holder demperhuset er ganske nærme dette punktet. Denne bolten byttes ut med en lengre en, så lager du en solid vinkel som du skrur fast i denne bolten. Videre kjøper du de originale justeringsboltene som holder faceliftsetene. Disse har også en mutter, som du sveiser fast i vinkelen (du trenger også en kontramutter for å låse bolten). Vinkelen må om jeg husker riktig gå gjenom sideputene, men når sete ryggen er på plass vill ikke dette være synlig.

Men jeg tror også sitteputen på stv er litt mindre/smalere enn på sedanen, så du vill få en liten glippe her.

Takk for nyttig svar.

Det er avant interiør fra facelift som sitter i min preface avant så ingen glipper :)

skal demontere alt der en dag å lage til noe braketter å prøve litt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.