Auto Start/Stopp Programmeres vekk??

Anbefalte innlegg

Jeg har nevnt det lenger oppe men sier det igjen:

Hva med å koble om bryteren slik at signalet som slår av systemet sendes hver gang du starter bilen?

Det er jo masse ting som starter opp når du starter motoren, det burde da være mulig å hente en leder fra en av de og koble inn mot bryteren til autostopp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å koble om bryteren slik at signalet som slår av systemet sendes hver gang du starter bilen?

Det er jo masse ting som starter opp når du starter motoren, det burde da være mulig å hente en leder fra en av de og koble inn mot bryteren til autostopp?

Funker ikke nødvendigvis i et system som starter i en bestemt status, og må endres når alle systemer er oppe å gå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er som Frode sier, systemet er utrolig komplekst. Det er ikke bare og bytte ledningene + - så har du reversert signalet. Hjernen på bilen mottar tusenvis av signaler og sammenligner dem hele tiden. Den "eneste" metoden jeg ser dette er mulig er via software, så til en gluping kommer opp på hvordan man gjør det må jeg nok bare leve med det. Det man må vite er adressen på bryteren og tilkomst, når man har det er det ingen problem og få denne til og fungere motsatt, altså av hele tiden og på når man ønsker.

Nå er det mye dyktige folk der ute og at ingen har knekt denne ennå er et mysterium for meg. siden den har eksistert så lenge.

Jeg tror rett og slett jeg ikke har lett på de riktige plassene ennå.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker ikke nødvendigvis i et system som starter i en bestemt status, og må endres når alle systemer er oppe å gå.

Tja, montere en liten elektronisk timer som gir signalet du ønsker f.eks 5 sek etter start?

Finnes mye moro for den som er kreativ (og kan elektronikk) hos http://www.mouser.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, montere en liten elektronisk timer som gir signalet du ønsker f.eks 5 sek etter start?

Finnes mye moro for den som er kreativ (og kan elektronikk) hos http://www.mouser.com

Får vel ikke slått det av før systemet er klart, dvs driftstemperatur, høy nok batterispenning osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I min mors A1 kan det slåes av med en gang, har ikke testet i andre biler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg, både start/stopp og manglende DRL baklys. Merker manglende baklys spesielt godt nå på høstmorgenene, mange tror de kjører med nok lys men aner ikke at det er helt mørkt bak (gjelder vel de som ikke har autofunksjon/lyssensor, antar jeg). Er vel bare et tidsspørsmål før det skjer ulykker pga dette.

Ulykke kan vi ikke risikere. Bare si ifra hvis jeg skal aktivere DRL baklysene dine :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulykke kan vi ikke risikere. Bare si ifra hvis jeg skal aktivere DRL baklysene dine :)

Ja takk, kunne tenkt meg både det, needle sweep, regnsensorstyrt takluke/vinduslukking også, noe mere som er kjekt? ..... Resten via PM?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.