Hvilken vei skal "tråden" på xenon-pærer være. Montert xenon på Passat 3BG.

Anbefalte innlegg

Har montert ett sett med xenonpærer på Passat 3bg. Lyset funker forsåvidt greit, men lysbildet ser noe rart ut og lurer på om det har noe å si hvilken vei xenonpæra sitter i lykta. Jeg vet at det er spor på den og jeg vet at den sitter riktig i sporet i lykta, men grunnen til at jeg spør er at jeg har mistanke til at det kanskje kan være feilproduksjon i henhold til hvilken vei "tråden" på xenonpæra sitter da det på den ene lykta er en slags spissformasjon på lysbildet (har ingen ting med justering av lykta, det har jeg prøvd). Skal "tråden" peke oppover eller nedover , eller skal det ikke ha noe å si?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pærene må ha rett sokkel og må vere rett montert. På din bil skal det antakleg vere H7 sokkel til nærlysa og H1 til fjernlysa.

Sjå godt etter på pærehaldaren korleis utsparringane er orientert før du set i pæra. Det er berre ein måte pæra kan stå rett.

Xenonpærene er litt meir klumpete enn halogenpærene, og det kan vere vrient å få låsebøylen til å sitte skikkeleg, og pæra kan komme ut av lage når du pressar bøylen på plass.

Sjekk monteringa med å sjå inn i lykteglaset etterpå. Står pæra på skakke, er ho feilmontert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en xenon lykt?

Nei. Det er en standardlykt, men det er kjøpt kit beregnet for H7. (jeg snakker her om kjørelys)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Linse lys? da skal det isåfall ha liten betydning? stort sett alle ebay xenon kitta jeg har hatt har tråden tilfeldig plasert i forhold til sokkel, ingen rart lysbilde hos meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Poenget er at pæra er rett montert i pærehaldaren!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

H7 leveres både med plastfot og metalfot... Denne metalfoten er tynnere og mye bedre å få på plass. Skal ikke mye til før lysbildet er helt feil. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

H7 leveres både med plastfot og metalfot... Denne metalfoten er tynnere og mye bedre å få på plass. Skal ikke mye til før lysbildet er helt feil. :-)

Dette kan jeg nå skrive under på. Fikk satt pærene riktig i holderen på lykta og lyset ble noe HEEELT annet. Forskjellen på vanlig H7 og xennon er praktisk talt lysende :P . Pærene stod 90grader feil i holderen ,litt pga. utforminga der ledningene gikk ut på xennonpæra.

Ellers så er det nærmest så jeg anbefaler å skru av fangeren for å skifte pærer i forhold til å prøve å knote dem på plass da det er veldig dårlig plass bak lyktene. Med en grei torx-trekker skrur du av fangeren og lyktene på rundt 10-15 min og da er du mer sikker på å få pærene skikkelig på plass og du unngår å ødelegge holderen i lykta. Totalt sett tror jeg du sparer tid og ikke minst frustrasjon over hvor JÆVLIG trangt det er bak der. Selvsagt kan du på dene ene siden fjerne luftfilterboksen osv, men tar ca. like lang tid det som å ta av fangeren og da kommer du fortsatt ikke like godt til.

Det er nå min mening... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.