Audi 80 sentrallås låser, men ikke opp???

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi 80 2,8 Quattro 94mod som har et problem med sentrallåsen og det er at når jeg låser bilen låser alt seg som det skal og det kommer en liten summelyd ifra sentrallåspumpa, men når jeg låser opp er det kun den døra jeg vrir om nøkkelen i som åpner seg og pumpa lager ingen lyd. Visst jeg da tar å setter trykkluft inni slangen som går inn på sentrallåspumpen låser alt seg opp. Så da vil jeg tro at alt er i orden med vacumslanger og sånn og at problemet er i pumpen. Noen som har noen tanker om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningsbrudd i døra, mellom A-stolpe og førerdør.

Hvordan oppfører den seg om du låser/låser opp fra passasjersiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fikset noen dårlige ledninger mellom dør og A-stolpe, men resultatet er det samme. Nøkkelen passer bare i førerdøra så jeg må bygge om låsen på passasjersiden, men visst jeg sitter inni bilen og trykker ned låseknappen på passasjersiden låser alle dørene og når jeg drar den opp er det kun den døra som låser opp akkurat som på førerdøra.

Hadde jeg hatt en pinout på sentrallåspumpa kunne jeg kanskje trigget den og sett om den fungerer som den skal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er samme sentrallåspumpe på 80 og 100, så det er enkelt å forsøke en annen for å prøve. Plenty med 100 på Mørlandsmoen f.eks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noen på mørlandsmoen med samme delenr. de fleste har 2 stikker, men min har 3 og det har nok noe med at den er amerikansk og at den har original alarm. Jeg har sett på ebay og der er det noen til salgs til ca 1000,- original koster 6500,-.

Lurer litt på visst alarmen er defekt eller frakoblet at sentrallåsen er så intelligent at den da ikke låser opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tror jeg ikke. Jeg vet i hvertfall at man kan bruke pumpen fra bil med alarm i en bil uten alarm, for jeg monterte pumpen fra en (europeisk) 80 med alarm i min svoger's 100 uten alarm. Dermed vil jeg tro at du også kan bruke en pumpe fra en bil uten alarm i din bil, og at da alarmen din vil være inoperativ. Jeg tror ikke Audi hadde startsperre i disse, for jeg eide en gang i tiden en '92 Cabriolet med original alarm, som hadde ettermontert startsperre i tillegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at de 3 koblingene på sentrallåspumpa var en for minus(jord) og de to andre pluss (den ene ble aktivert for pumpa skulle suge vakum, og den andre ble aktivert for å lage trykk) Samme pumpa lager vel vakuum og trykk alt etter hvilke signaler den får. Giverene som gir disse signalene sitter i forbindelse ved dørlåsene. Mange år siden jeg var borti dette og husker muligens feil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er disse såkalte driverne i fordørene som skal gi et signal til pumpen om å låse opp eller låse, men siden de oppfører seg likt på begge dørene tviler jeg på at det er noe galt med de.

Visst det ikke betyr noe at den ene stikken ikke er koblet til så kan jeg jo prøve en fra moen, visst de to andre stikkene passer.

Er det sånn at de med alarm har 3 stikker og uten 2?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener på at de med alarm har 3 stikker ja. Lett å se på bilen om det er alarm også, da de som regel har et lite klistremerke på bakerste sidevindu. På Audi 100/A6 C4 sitter forøvrig pumpen under baksetet, helt ytterst mot høyre side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøvde en pumpe fra en 100 og sentrallåsen fungerte helt som den skal, men da jeg skulle starte bilen var det helt dødt, tenningen gikk på og bensinpumpa surra, men starteren slo ikke inn:confused:.

Da går det ikke å ta en fra bil uten alarm i bil med. Siden sentrallåsen fungerte med den andre pumpa vil jeg tro den originale er defekt så da tror jeg at jeg kjøper en på ebay med riktig delenr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en god plan! Mulig at startsperre ble lagt inn på senere modeller, jeg vet bare at den 92-modellen jeg eide hadde separat startsperre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg har gammel type nøkkel og ikke noen lesespole i tenningslåsen tror jeg ikke det er startsperre, men det må være et signal som ikke kommer frem et eller annet sted som gjør at den ikke starter, men jeg synes det er litt rart at det er lagt opp på den måten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk en sentrallåspumpe i dag som jeg kjøpte på ebay, monterte den og alt fungerer utmerket!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et problem med sentrallåsen på bilen min jeg også!

Låser jeg førerdøra, så låser alt seg, for så å låse seg opp igjen etter noen sekunder..

Låser jeg passasjer døra, så låser den kun den døra, bensin lokket, og bakluka, men forblir låst.

Kan problemet mitt også være i pumpa??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et problem med sentrallåsen på bilen min jeg også!

Låser jeg førerdøra, så låser alt seg, for så å låse seg opp igjen etter noen sekunder..

Låser jeg passasjer døra, så låser den kun den døra, bensin lokket, og bakluka, men forblir låst.

Kan problemet mitt også være i pumpa??

Jeg har vært ute for det en gang og da var det ikke pumpa, men driveren som står i døra og i ditt tilfelle vil jeg tro at det er driveren i førerdøra. Mulig du må bytte den eller så kan du prøve å justere den pinnen som går fra driveren til låsen litt høyere opp, pinnen har gjenger i bunnen så du må skru den opp og bare prøve deg fram. Visst du gjør det tror jeg den skal holde seg i låst posisjon. Grunnen til at dette skjer er nok på grunn av at driverne blir utslitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne "driveren", er det den boksen som vakuum slangen går inn på? Den med et stag videre opp til låsekassa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.