Hjullager sitter fast i fjærbeinet! HJELP

Anbefalte innlegg

Driver å skifter hjullager på audi A6 quattro. Dette er ett skrudd lager. Men etter å ha tatt ut de 4 boltene så får jeg ikke separert lagerhuset fra fjærbeinet.

Finnes det noe verktøy/triks for å få delt lagerhuset fra fjærbeinet?

IMG_0918.jpg

Her er ikke boltene ute, men er dette jeg ikke får delt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vold. god gammaldags vold. er nok bare korrosjon som gjør at dela sitter på gammel vane

fram med slegga og rappe til noe jævlig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt frem slegga, blåselampa, brekkjærnet og alt jeg fant i garasjen. Sitter som om det er sveisa sammen! Virker som jeg skulle ha fått dratt det rett ut på en eller annen måte. Men er ikke noe mothold for en tæsj eller noe sånn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har skrudd ut bolten til drivknuta ikke sant? ser sånn ut på bilde, men bare for å være sikker :)

viss ikke må du nok få slått fra innsiden, helst ta avhele fjærbeinet :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har skrudd ut bolten til drivknuta ikke sant? ser sånn ut på bilde, men bare for å være sikker :)

viss ikke må du nok få slått fra innsiden, helst ta avhele fjærbeinet :/

Den er ute ja, så stikkakslingen får jeg flytta fint innover en 5-6cm...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier bare å entre de fire skruene bak og slå noe jæ... Men normalt så har jeg bilen på bukk og kan stå under. Får jo mye mer moment da. Mer vold :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet mange slike.

Her er det vold som duger, det du kan gjøre er og bruke en meisel mellom hjullageret og hjullagerhuset (prøv og få til en sprekk) og jobb deg rundt hele vegen.

Bare pass på og ikke slå for mye på selve spindelen (der gjengene til hjulet er) for dette skal du vel flytte over i nytt lager ? (Ikke alltid det følger med, derfor jeg spør)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet mange slike.

Her er det vold som duger, det du kan gjøre er og bruke en meisel mellom hjullageret og hjullagerhuset (prøv og få til en sprekk) og jobb deg rundt hele vegen.

Bare pass på og ikke slå for mye på selve spindelen (der gjengene til hjulet er) for dette skal du vel flytte over i nytt lager ? (Ikke alltid det følger med, derfor jeg spør)

Hmmmmm.... Får vel prøve litt til, får liksom ikke noe skikkelig slagkraft...

Hva med en sånn fra biltema?

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Karosseri/Glidehammersett-191289/

Skru fast festet til spindelen og bruke glidehammeren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en liten slegge med veldig kort skaft, som er kjempe fin å bruke til sånne steder hvor det er trangt ;) Evt så har jeg alltid inbilt meg at en glidehammer hadde vert genial når jeg holder på med sånt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte den lille lufthammeren på Biltema, og den redder meg ut av ganske vanskelige situasjoner stadig vekk. Tipper det ikke skal særlig mye mer til, men jeg er igrunn overrasket over at godt med varme ikke har gjort susen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Massiv vold var det som skulle til gitt. Slegge, glidehammer og vinkelsliper er noen stikkord. Slik ble lagerhuset seende ut etter operasjonen.

20131101_145012.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.