sinkslipp/lakk som flasser av. audi a4 2007 mod

Anbefalte innlegg

Var i går i Bergen og hentet en Audi a4 2, 0tid Quattro førstegangs reg 18/11 2007. Spurte selger før jeg dro fra Drammen om det var noen lakkskader i hjulbuer eller rundt dørhåndtak for og være på den sikre siden før jeg dro og selger sa det ikke var det og at det kun var en ripe i den og ellers helt strøken. Dro til Bergen med fly for og hente bilen og skuffelsen var jo stor da det første jeg sjekket var begge hjulene forran og det var sinkslipp/flasser lakk på begge forskjermene pluss rundt ene håndtaket. Blei rimelig irritert når jeg kom dit og så dette men jeg gadd ikke dra hjem igjen uten bil så jeg kjøpte den allikevel.

Så spørsmålet er da om dette er noe garanti greier jeg kan få Audi til og fikse eller er det bare og finne en lakkerer og få dette fikset selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ikke mye garanti/reklamasjon på en 6 år gammel bil vel? med mindre møller viser velvilje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vist bilen er ny i Norge er den levert med 3års lakkgaranit og 5år rerklamasjonsrett samt att den har 12års garanti mot gjennomrusting innenfra (hullrom) i noen gitte tilfelle er det mulig å få noe goodwill vist den har servicer på plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en nøye vask ser jeg nå att hele bilen ser helt ...... ut i lakken. Spørs om jeg ikke går videre med denne saken for og få hevet kjøpet for her er det mye rart. Blandt annet har den mest sannsynlig vært skada bak for bakfanger, bakluke og ene skjermen bak er lakkert så den har mest sannsynlig vært skadet før. Dette opplyste ikke eier om verken i kjøpekontrakt eller muntlig. Prisen jeg gå tilsier heller ikke at jeg fikk den billig pga skader eller lignende siden jeg betalte 200 000kr for den.

Er det noen muligheter for og få hevet kjøpet her? Gamle eier tar selvfølgelig ikke tlf så han er nok veldig klar over dette:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor så du ikke skikkelig på bilen FØR du kjøpte den? kunne jo stått over der og da

forstår jo at du er frustrert nå. men du har jo full undersøkelsesplikt. og visuelt er jo dette noe som kan sees lett.

og praktisere "åpent kjøp i 30 dager" blir for meg litt for dumt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seff dumt i ettertid ja men når han møtte meg på flyplassen var det skumring og det regnet og bilen var jo heller ikke rein. Dum som jeg er stoler jeg på folk også. Så jo skadene på skjermene og ved dørhåndtaket og dette skulle jeg ta på egen kappe om ikke møller dekker det og det er ikke noe problem. Men bilen er så dårlig at her er det hellakkering som er eneste løsning og det blir jo fort 50 000kr pluss minus og det mener jeg ikke bilen er verd samt att når jeg skal selge den en dag må jeg opplyse kjøper om skaden og taper penger på det også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.