#1 Skrevet November 2, 2013 (endret) Hei! Golfen begynte på vei til jobb i dag å lage en veldig høy "sytete" lyd når jeg svinger på rattet. Lyden endrer frekvens etter hvor mye gasspådrag jeg har og kommer ved antydning til rattutslag. Forslag til hva det kan være? Tør jeg kjøre bilen med denne lyden? Må hvertfall komme meg hjem fra jobb! Hjelp mottas med stor takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2013 Sjekk servo olje nivå først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2013 Skal gjøre det i første pause på jobben, må jeg fylle lik olje eller kan jeg kjøpe på biltema? har biltema rett ved jobb! Hva er neste ting å sjekke hvis det ikke er olja? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2013 Samme farge olje. Sjekk servo reima 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 2, 2013 Samme farge, det burde jeg klare. Da må jeg finne ut av hvor servopumpa sitter Men det regner jeg med google klarer å fortelle meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 2, 2013 Under Dynamoen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 2, 2013 (endret) Der var det tomt! Da er spørsmålet, bruker de litt olje eller har jeg trolig lekkasje, jeg har vel kjørt 15k cirka med bilen nå og olje har ikke vært byttet i mitt eie, så når det sist har vært fylt på her aner jeg ikke! Men det var såpass tomt at jeg er usikker på farge, tror det var oransje, kan det stemme? Edit: Må innrømme at det nesten er litt flaut at jeg ikke har sjekket oljenivået før. På tide å lage en sjekkliste merker jeg! Ved nærmere inspeksjon er det så lite igjen at jeg ikke klarer å finne farge, men ser jo at det er grønn CHF 11S originalt, så tar å fyller det i dag, kjører hjem, kjører videre til garasjen jeg kan skru i på mandag og tapper av helt og får på ny igjen da. Er totalt 3,5 mil med kjøring før jeg får tappa og fylt helt ny da. Det burde vel gå greit? Edit2: fylt opp med ny olje, alt i orden nå, skal sjekke for lekkasje senere også kjøre full lufting av systemet og ny pakning på avtappinga på mandag Takker for øvrig for svarene Hans! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 2, 2013 Grønn stemmer nok det. Ikke noe som kan bruke olje der, er nok en lekkasje en plass, ikke uvanlig at der er selve pumpa. Men det ser du kjapt vis du ratter litt med motor i gang på tørt underlag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 2, 2013 (endret) Æsj, må vel til med ny pumpe da, eventuelt overvåke hvor mye den lekker og heller etterfylle midlertidig Edit: Den lekker som bare det! Fylte på cirka tre timer før jeg skulle kjøre, nesten like mye i beholderen når jeg kjørte, kort tid etter var den tømt! Så da er det vel bare å få sjekka pumpa og eventuelt om pakningen på tappinga har gått i stykker? Er det andre deler som kan ha tatt skade av dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 3, 2013 Da har jeg funnet ut av hvor cirka det lekker. Når jeg ser under bilen lekker det ned på bakre foring i venstre bærearm. Er vel fort tannstanga som har takka for seg da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 3, 2013 er nok ei tettning som har gjort sitt der da ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 3, 2013 Mulig å fikse kun tettninga eller er det kun bytte av hele tannstanga som gjelder? Er jo ikke akkurat billig med ny tannstang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 3, 2013 Bytte tannstang. Kan jo kjøpe noe brukt som har gått så lite som mulig. Husk hjulstillingskontroll etter skifte. -Thelle- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 3, 2013 Føler jeg like godt kan kjøpe nytt når det først må byttes, da blir det ihvertfall en evighet til neste gang! Bare lommeboka holder! Takker for all hjelp igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 3, 2013 På min golf 4 så lakk røret mellom styresnekke og servopumpe. det er en skikkelig bøy der røret er skrudd fast i styresnekka. i bøyen var det en liten sprekk. ville sjekka røret grundig før du begynner på styresnekka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 3, 2013 Takk for tipset, må få sjekket dette, bilen står i en bakke utenfor her, så ikke akkurat ideelle forhold for å komme meg under bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 3, 2013 (endret) Da har jeg fått sjekket, fikk filma oppimellom så det gikk an å se. Ser at den hylsa ut fra tannstanga er kjempevåt på ene sida, drypper fortsatt fra den, enda det er flere timer siden jeg kjørte noe olje gjennom systemet, men det er også olje over dette og over rørene som går der i hjulbuen. Akkurat som om den hylsa har snurra rundt og spruta, men er jo ikke meninga at den hylsa skal snurre... Men med tanke på at det er det eneste stedet det fortsatt drypper fra flere timer etterpå kan jeg vel anta at det er den som er synderen og at det da er tannstanga? Edit: Legger ved en liten video jeg filma av områdene som det virka ut til å ha kommet olje på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...