"Sirenelyd" fra turbo a6 2,5tdi V6

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har jeg lagt merke til en ulelyd fra turbo ved svak belastning. Bilen ryker ikke, går like bra, og det har ingen forskjell om den er kald eller varm. Etter å ha søkt ser jeg det er flere med samme problem, men at det ofte er konkludert med at det ikke er noe feil.

Denne ulingen har ikke vært der før, og høres ut som om en ambulanse ligger bak.

Etter å ha åpnet og tittet inn i turbin fra innsugsiden er det tilnærmet ingen slakk opp ned inn eller ut.

Er det noen som har hatt erfaringer rundt dette?

I en tråd beskrives det at det ikke skal mye til for å få denne ulingen. Sot på turbinblader kan være nok. Finnes det en type rens man kan bruke på turbo, tilsetning i tank eller noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er sånn i min når den er kald hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert litt slitent lager i turboen. Samme har skjedd med med begge 1.8t jeg har hatt, gikk fremdeles like godt, men jeg ble gal av ulingen og kjøpte ny turbo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig. Så den komme. Får taki overhalte garrett turbo på finn til ca 3500. Er ny programvare på min 207hk og 500nm på nav ifølge bremsa til jonus. Turbo tømmes visstnok. Er det kanskje lurt å gå for en oppgraderingsturbo? Om den originale tømmes titt og ofte blir den vel og fortere slitt?

Dette vil vel og dra med seg ny programvare dette da?

Et annet spørsmål, har noen erfaringer med å blinde egr på denne motoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka var det du sa du hadde gjort med motoren din? :-P

207hk og 500nm?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke helt sikker, men tror det var nye dyser fjernet katter og ny programvare. Jonus som har hatt denne tidligere og er moro å dra vogn med et forbruk på¨0,89.

Den siste tiden har denne lyden dukket opp.

Oppgraderingsturbo???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper det er greit for >Jon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit å nevne hvilken bil det er snakk om, samt hvilken motor, utgave/motorkode, årstall osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er en 2001 a6 2,5tdi v6 motorkode er jeg usikker på. Er 150 hk originalt i hvertfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det samme på min v6 150 hk, har og hørt det på R5 2.5 tdi

trodde dette hadde sammenheng med at dieselen ikke har spjeld, slik at desse snurrer mere fritt....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo gal av den lyden! Sjekker alle slanger rundt den. Jeg regner med at lageret er gåent. Noen med anbefaling hvor jeg kan kjøpe turbo i fra? Evt om jeg kan gå for en større en?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme lyden selv, var der når bilen ble kjøpt for mange år siden. Gikk lei av lyden og kjøpte turbo via finn, overhalt, men det er fortsatt litt lyd mellom 800-1500 omdreininger ved svakt gasspådrag eller om man slipper gassen helt. Er dette normalt eller bør jeg klage på bytteturboen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme på min passat. En dag var Turboen helt ødelagt, så jeg tipper at Turboen din er på tur til å takke for seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg tenker og. Bestilte ny i dag hos Jonus Racing. Fikk en meget god pris på ny turbo. Ikke noe byttegreier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.