Reimspenningsdemper Feil? Audi A6 1,9Tdi

Anbefalte innlegg

linken funker ikke.

disse reimspennerene kan være helt sjukt strie :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med et jevn langt trykk skal di gå innover

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rimelig sikker på at jeg gav den ett jevnt trykk, prøve igjen når jeg begynner på fri...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke sjukt strie disse.

Om du syns det må du spise mere graut...;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var jeg som tenkte feil her, jeg tenkte strammer :) ikke demper har vært borti enkelte strammere man må bruke latmannsarm for og manøvrere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpt reimspeningsdemper: http://www.bildeler.no/?Bilmerke=1&Bilmodell=45&Arsmodell=2004&R_Time=154359&Drivstoff=D&Motorkode=AVF&Karosseri=721&Forside=&Varegruppe=557

satte den på men når jeg skulle presse demperen for å få på reimen gir ikke demperen etter. hvor "stram" skal egentlig demperen være når den er ny?

Har akkurat byttet 3 av disse fra nbs rett etter hverandre. Ikke imponert over kvaliteten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjell:

interessant, var det samme som meg med at demperen rett og slett ikke gir etter?

jeg sto med latmansarm og er rimelig sikker på at jeg påførte ett jevnt trykk men gav ikke etter som den gamle.

hvordan gjorde du det med retur? måtte du sende dritten tilbake før du fikk ny eller sendte de ny med en gang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt. Første så tok bolten som går inn i blokken kvelden og ble forlatt inne i blokken etter 1,5uke.

Andre så var den veldig hard som din og når jeg presset jevnt nedover sadet plutselig poffbog da forsvant ALT trykk, ergo demperen gikk.

Tredje hadde jeg i bilen en liten uke før den fallt akkurat samme skjebne som vang nummer 1.

Hadde fått nok og kjøpte lokalt. Det kjører jeg enda med. Alt montert med riktig moment osv.

Andre stramer måtte keg legge ut for selv, tredje fikk jeg sendt uten noen kostnader.

Var ok å ha med å gjøre så langt. Har sendt alt av reimer og stramere tilbake så får vi se hvordan det går med retur. Husk returskjrma!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, usikker på om jeg har retur skjema ennå, sikkert blitt bossa er jeg redd.

det med at bolten røk skjedde med meg også. regner med at det var pga demperen ikke gav etter og jeg tvang driten på plass. olten røk etter noen mils kjøring.

du endte altså på med å kjøpe delen et annet sted om jeg forstår deg rett?

vurderer litt det samme...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

satte demperen i skrustikka og den gir fint etter uten serlig kraft, tenker jeg prøver å montere igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.