El. bakluke nekter å låse seg i kaldt vær

Anbefalte innlegg

Hadde et problem i fjor vinter som nå er kommet tilbake...

Bilen min '06 Audi A8 3.0 har el luke, men uansett om jeg lukker manuelt eller med automatikken, så spretter den opp igjen til "ulåst" posisjon etter 2-3 sekunder. Dette skjer bare når det er kaldt i været, så det er ikke noe problem når bilen har stått i oppvarmet garasje...

Muligens er dette kun justering, at motstanden på lukkemekanismen blir for stor, men jeg har ikke funnet ut av dette.

:confused:

Dette er fryketlig irriterende, og måtte kjøre hjem fra hytta i går med varslelampen for åpent bagasjerom lysende : bh :

Har samtidig problemet med at den automatiske el. åpningen ikke "orker" å starte løftet av luken (uten hjelp), men dette er trolig ikke relatert til problemet mitt (generelt dårlig løsning med for svak motor)

Er det noen der ute som har forslag eller løsninger på problemet??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en maken bil som har akkurat samme symptomer. På den er det bakluke låsen som er slitt på, (den du ser stikker ned fra midten av luka) og at bakluken har kommet ut av posisjon i fjor vinter, da det lå litt is inn mot bakruta og ned mot luka. Da den ble lukket da så passet det dårlig med is mellom pakningen og luka : bråk :

Løsning ble å bytte lås å få justert bakluka og motorene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.