#1 Skrevet November 5, 2013 Hey. Noen som vet om man trenger Tuv godkjenning av eksos? Har vurdert å kjøpe oettinger eksos til golfen min, men så står det at downpipe ikke er Tuv godkjent. Men hvis man går inn på f.eks bakpotte, så står det ikke noe om at det ikke er godkjent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 8, 2013 jeg tror ikke det er noe Tuv godkjenning på eksos, det er vel bare at den ikke kan overskride db-målingen som allerede står i vognkortet. jeg var hvertfall inne til full teknisk kontroll på BT, og jeg hadde effektanlegg, og dem nevnte ikke noe om anlegget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 18, 2013 Det foreligger ingen formelt krav om TüV godkjenning av eksos, med mindre vi snakker om en katalysator da denne skal være CE eller E merket. Når min var på teknisk kontroll så var de faktisk veldig nøye, men de merket seg at det sto et 'E' merke på lyddemperne mine (2stk) og da brydde de seg ikke veldig mye mer med det annet enn de sa 'det er vel litt større dimmensjon en det er orginalt vel' men ikke noe trøbbel utenom det. En turbobil som jeg da er innehaver av bråker ikke så mye på tomgang heller eller helt normal kjøring heller, det er litt mer lyd av en sugemotor da turboen også fungerer som en 'lyddemper' på en turbo motor, noe en sugemotor ikke har. Nå vet jeg at Simons har TüV setfrikater på noen av deres eksosanlegg faktisk, uten at dette skal være nødvendig i følge min erfaring i allefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...