Tempratur problemer på polo 6N

Anbefalte innlegg

Nå skjønner jeg ingenting: klø : Poloen til dama begynte å koke for en uke siden, ikke noe overraskelse at termostaten der var dø så bestilte ny. I dag bytta jeg termostaten og bilen blir 90 grader helt til jeg begynte å kjøre. Da går tempmåler helt ned på null og varme apparatet begynner å blåse kaldt.

Så langt har jeg:

Skifta vannpumpe for ca 3000 siden så den er ny.

Ny termostat

Alt er spylt i gjennom (ingen blokkeringer)

Til og med bytta vann lokk etter et tips.

Men tempen detter ned, eten det er opp over eller nedover bakker. til og med ved høyt turtall. Viss varme apparatet står på så detter den fortere.

På tomgang blir den 90 grader men kjølevifta går ikke? og jeg klarer ikke få bilen til å koke: klø :

prøvd og sette bilen i bratt bakke med ekspansjons tanken som høyeste punkt uten resultater.

Det er trykk i alle slanger.

Vannet blir ikke borte eller noe sånt, nivået er riktig

Helt blank jeg nå: rolleyes Noen her som har noen tips?: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan vel verre temperaturføler/sensor temperaturgiver som er gåen på bilen som kan ha tatt kvelden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynte å stusse litt på den, prøvde å nappe av kontakta ved 90 grader og kjøre en tur, men den varmen gikk over til kaldt etter noen km: rolleyes tipper føleren på kjølevifta er ferdig siden den ikke starter ved 90, men da er det merkelig at bilen ikke begynner å koke: rolleyes sto med flat pedal i 5 min uten varmeapparatet på men den holdt seg like herlig på 90 grader:p Har aldri vært borti noe sånt før

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde nå og la bilen stå på tomgang og lente meg ned mot termostat huset men skrutrekker mot øre, Hører at termostaten klikker og åpner:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg trur disse bilene har en del problemer med temp føleren om jeg ikke tar heilt feil. den sitter vel på undersiden av termostathuset på bilen

vifta di har heilt sikker tatt kvelden så lenge bilen blir varm så skal jo den starte når den kommer på kokepunkt på bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får bestille en sånn i morra og prøve igjen, takk for tipset:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.