Audi C4 S6 : Vann i dørk på førerside foran

Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter en del med vann i dørken foran på førersiden om dagen, og finner ikke ut hvor det kommer ifra.

Er AC på bilen og har ikke hatt problemer med vann i sommer.

Har ikke hatt ute hele gulvteppet enda da jeg er avhengig av bilen hver dag frem til helgen.

- Det er ikke noe rusthull i dørken.

- Har smakt på vannet og det er ikke frostvæske i det.

- Har sjekket dreneringer til takluke og de er åpne.

- Dreneringene er åpne og kassa er helt tørr i bunn.

Flere som har vært borti dette ? Er helt fersk med Audi-problemer så all hjelp mottas med takk :)

Mvh

Ole A.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støvsuger og trykkluft er fint å bruke på vannkassen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka vannkassa nå; dreneringer er åpne og det er knusktørt der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlige hengsler på førerdør så pakningen ikkje tetter heilt der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg ikke sjekket så nøye, da jeg ikke har lagt merke til noe vann på dørtrekk osv.. Vet det ikke er helt 100% tett rundt bakdørene, men det er bare snakk om noen få dråper ved skikkelig vask.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk bak hegslene til panseret.

Er en fuge med karosserikitt der. Hvis denne er tørr og oppsprukket, så kan jeg nesten garrantere at det kommer inn vann der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke det i morra. Må være en plass det kommer masse vann inn da det ikke akkurat var en liten flekk som var våt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært borti slett jobb fra et glassfirma etter frontruteskift, da kom det vann inn langs A-stolpen.

Du har sjekka at det ikke ligger masse løv rundt sikringsboksen eller at noen ikke har trekt kabel inn gjennom sikringsboksen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket dreneringsrør fra AC, hadde problemer med den i sommer på konas C5. Kom masse vann, men da kom vann ut på passasjer siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk og at relèene dine ikke bader i vann bak sparkeplaten og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hørt om karosserifuga bak panserhengslene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting som ikke er nevnt til nå er pakningen rundt varmeapparatet.. den lakk på min.. bare et tips:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk sett grundig på det i dag, og det viser seg at vannet kommer inn i en plateskjøt ved panserhengslene.. Så da blir jobben videre å få ut gulvteppet til tørk og tette skjøten. Bør vel holde tett med noe tech7 eller noe liknende ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde tec7 på en den første av mange c4 biler jeg har utbedra denne feilen på. Den løsna igjen ganske fort.

Bedre å bruke et god karosserikitt.

Har god erfaring med hagmans karosserikitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har et par triks for å få ut teppet på en enkel måte, eller må man finne fram kniver for å forenkle det litt ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.