#1 Skrevet November 7, 2013 (endret) Noen som vet hva feikode :1700-camshaft position Senso bank 2 (G163) P1392-001 open Short to Plus-MIL ON Feiolkode kommer igjen etter en stund,etter jeg har slettet den. Bilen er en A8 2003 mod 4.2 l bensin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2013 står jo hva som er galt det er feil på sensoren til kam.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 7, 2013 Ha.ha ser den!:)Men er det flere sensorer?bank 2? Hvor ligger denne sensoren på en v8 motor? Noe man kan skifte selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 7, 2013 bank2 betyr "rekke 2" eller nr 2 om man vil. i bakkant av kam sitter gjerne slike sensorer, kan byttes selv. du har 2 banker med sylindre på en V8'er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 7, 2013 takk for hjelpen Dan:) motor er nok ikke min sterke side: eek : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2013 Og sylinderrekke 2 blir på førersiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2013 Jeg hadde tilsvarende problem i sommer ('06 A8 3.0TDI), men jeg fikk ikke opp feilen, bare symptomer at bilen nektet å starte igjen dersom den var varm... (måtte kjøle seg ned i 20-30 minutter så startet den igjen) Men etterhvert sluttet sensoren helt å funke, og da gikk bilen i nødmodus og stoppet helt... => Viking flakbil til Hamax Hønefoss, og DYR (!) reparasjon... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 8, 2013 Takk for hjelpen:) Sensoren er lokalisert å er bestilt. Ble bestilt på ebay. Kostet 300 kr ink frakt til norge,møller skulle ha 1800!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 15, 2013 Da har jeg prøvd å skifte cam sensoren,men til ingen nytte! Får opp samme feil meld i vag com og motorlampe. Noen som har tips? Legger med en link på sensoren jeg har skiftet http://www.ebay.co.uk/itm/VE363182-Audi-A8-Quattro-4-2-Petrol-02-05-Camshaft-sensor-/290935184978?ssPageName=ADME:L:OU:US:1120 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 23, 2013 Da er feilen funnet!!! Cam sensor fra ebay som var defekt!!! Byttet sensor fra cam 1 til cam 2 og feilen ble da flyttet. Ny sensor og bilen ble friskmeldt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...