problemer med passasjer dør. ingen ting fungerer

Anbefalte innlegg

som i topic beskrivelsen så fungerer ikke noe på passasjer døra som sentrall låsen og el vunduet. vet ikke om det er relevant, men taklys bryteren i "midtstilt" posisjon slik at den skal lyse når dørene åpner seg, men i den da lyser den hele tiden. Merket også at displayet på innstrumentet så regsitrer ikke den at døra er oppe eller lukket. vet ikke om det har vært slik før da jeg har nylig kjøpt bilen og døra ble byttet i forbinelse med en skade.

feilsøkingen jeg har gjort forløpig har jeg ikke blitt noe klokere på. har sjekket kablene mellom døra og karrosseriet, kabelen ved låsekassen. og kjørt en auto scan med vcds lite(har ikke betalt/registrert versjon). så har ikke fått noe mer en bare på 03 abs brakes.(01826 - Sensor for Steering Angle (G85)

noen som kunne ha hjulpet meg med å finne problemet så jeg blir fornøyd med nybilen :)

bilen det er snakk om er audi a4. 2004 mod avant. 1.9 tdi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akkurat samme problem i førerdør på min 2002 passat. Har hatt den på feilsøking men de

fant ingenting. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre. Håper det løser seg for deg :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må demonteres dør trekk og sjekke ar det alt koblet på kanskje ikke .

Ser sikringer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var mye som ikke virket på en gang. Såpass mye at jeg mener det evt. må være brudd på flere ledninger.

Du har gått nøye over ledningsnettet fra innsiden av A-stolpen og ut i døra?

Mener det var brudd på tre ledninger til den ene bakdøra på min bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sjekket sikringer, og alle der er hele. har også sjekket alle ledninger som er i døra, altså at dem sitter ordentlig i kontaktene. også kontakten ved dør åpningnen.

har ikke gått over noen ledninger inn til døra enda, bare kontakene, men får vel ta en titt på ledningene A-stolpen og ut til dør åpningen også da. kanskje det er et håp :) var det tydelig brudd i dine eller var de gjemt bak den "strømpen" som er rund ledningene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hos meg var det tydelig, noen centimeter fra kontaktene på A-stolpen, inne i gummibelgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter litt feilsøking etter kabelbrudd så fant jeg ikke noen kabler som var tegn til brudd eller den slags. så tok turen til kompisen min å henta igjen litt verktøy som multimeter. : rock : så det viser seg at det strøm inn til døra. enda mer frusturert blir jeg. men nevnte det til han jeg kjøpte den av, så nå skal han ta den tilbake ett par dager, så får vi se hva som skjer. men, tipper på modulen i døra som er dårlig med tanke på feilkoden jeg fikk i går. 01332.

ett annet problem som dukket er at abs'n bak i fungerer også henger bremse calipteren på der tror jeg. for varmt blir det der iallfal. : bh : angående abs'n, fant ikke kabelen under sete som det er på b5. så hvor går kabelen ?

takk for hjelpe så langt. :) venter i spenning til jeg får igjen bilen om noen dager nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løste det seg for deg Joakim. Jeg skal på Møller med fruen sin i neste uke.

Skal bli artig å se om de finner ut av det og evt hvor dyrt det blir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at det ikke registreres at døren er åpen etc skyldes trolig en defekt i selve låsekassen, får ikke opp feilkoder med VAGCOM på denne feilen. Jeg har byttet på 3 av 4 dører på min Allroad, og vet dette kan være et problem også på andre VAG. Selve jobben er ikke vanskelig for den nevenyttige, og et verkstedbesøk blir kjapt veldig dyrt sett i forhold til prisen på delene (låsekasse får du på ebay til ca 400kr stk).

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.