Pulverlakkering vs Vanlig lakkering

Anbefalte innlegg

Skal bytte farge på sommerfelgene mine

 

Hva er best å lakkere felgene med , Pulver lakkering eller Normal lakkering ???

Hva er mest holdbart og hva blir blankest/penest ?

 

Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg har en svoger som jobber med bil lakkering og han skal i utgangspunktet lakkerer felgene for meg , da betaler jeg kun for lakken og ikke jobben ... så dette blir jo en god del billigere for meg , men kan det evt være lønnsomt å pulverlakke de i stedet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som oftest er vanlig våtlakk penest, med mindre de som pulverlakkerer har noen spesielle farger (utenom RAL) eller har metallic klarlakk. Mange RAL-farger kan bli litt "blasse" selv med metallic klarlakk, så det spørs hva slags farge du skal ha.

 

RAL med overnevnte klarlakk:

_MG_0161.jpg

 

_MG_0154-1.jpg

 

Husker ikke koden jeg lakkerte de i, men det ble veldig bra, synes nå jeg, og andre som har sett i virkeligheten. Ser ikke ut som pulverlakk i det hele tatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal lakkeres Ibishvite som bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må det jo bli våtlakk, for tror ikke det er mulig med med vanlige fargekoder på pulverlakk.

 

Bakdelen er at pulverlakk er tykkere, så mine som er 3-delte med frontmontert senter og bolter som skal nedi senteret, så er det noen bakdeler. På sentrene som skal på bakfelgene (breiere enn foran), måtte jeg slipe av lakk for å de nedi ytterringen, samt jeg må banke boltene nedi hullene for å få de skikkelig nedi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm , så du mener da at vanlig lakkering blir blankere og finere da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, både og. Litt sjansespill med vanlige RAL-farger - enten blir det kult, eller så blir det litt tamt. Mer utvalg i våtlakk også. Men siden du skal ha fargematch på bilen, så er det jo egentlig bare et alternativ.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må det jo bli våtlakk, for tror ikke det er mulig med med vanlige fargekoder på pulverlakk.

Hei!

 

Dette har vært tilfellet frem til nå. Med det nye pulverlakkanlegget vi setter opp, vil det være mulig å pulverlakkere, med samme finish og resultat som utført fra fabrikk. Vi vil ha mulighet å lakkere alle ønskelige farger, med lik finish som våtlakk, men med kvaliteten og holdbarheten til pulverlakk. Dette anlegget er på vei til oss og antatt oppstart av lakkering vil være starten-midten av desember. Se våre priser på vår nettside :)

 

Mvh Felgteknikk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Dette har vært tilfellet frem til nå. Med det nye pulverlakkanlegget vi setter opp, vil det være mulig å pulverlakkere, med samme finish og resultat som utført fra fabrikk. Vi vil ha mulighet å lakkere alle ønskelige farger, med lik finish som våtlakk, men med kvaliteten og holdbarheten til pulverlakk. Dette anlegget er på vei til oss og antatt oppstart av lakkering vil være starten-midten av desember. Se våre priser på vår nettside :)

 

Mvh Felgteknikk

 

Så det du sier her er at det blir like blankt og fint med pulverlakkering som med vanlig vannlakk da og man kan matche alle farger , men det blir mer holdbart ....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Dette har vært tilfellet frem til nå. Med det nye pulverlakkanlegget vi setter opp, vil det være mulig å pulverlakkere, med samme finish og resultat som utført fra fabrikk. Vi vil ha mulighet å lakkere alle ønskelige farger, med lik finish som våtlakk, men med kvaliteten og holdbarheten til pulverlakk. Dette anlegget er på vei til oss og antatt oppstart av lakkering vil være starten-midten av desember. Se våre priser på vår nettside :)

 

Mvh Felgteknikk

Så dere kan blande og matche fargekoder? :) Det vil isåfall være temmelig genialt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.