#1 Skrevet November 9, 2013 Hei! Som ny Quatro eier, hatt 4 Audi'er 100LS - 80, A6 1,8 og nå en quatro, som ikke bare er grei med meg. Det rister og vibrerer noe infernalsk rundt 70 km/t,jeg er ganske sikker på det er mellomakselen eller kardang akselen. Den er nå demontert og det ser ikke fra ut. Endeledd slitne, opphengslager på midten er ikke bra og om ikke det var nok så har tidligere eier sveiset inn et kryss som skulle hatt smørenipler. Det ser ut som et "landbruks kryss" Full overhaling koster over 6000 kr. Finner ingen brukte på noe nettsted. Har noen gode kontakter eller kjenner til verksted i utlandet. Alle forslag mottas med takk. Skip-PER 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 9, 2013 Har erfaring fra bakhjulsdrevet bil, hvor mellomaksel og kardang ble nedmontert , så skrudd på plass, med noen få mm avvik i forhold til innfesting kardang -bærebro. Det gav store vibrasjoner i 70/80 - merket at vibrasjonen var " sideveis" i chassis og ikke som ubalanse i hjul. Løsningen her var å finne rett plassering, slik at det ikke ble noen vinkel på mellomaksel. Annen bil , 4x4 , noen få millimeter slakk i innfesting for transferkasse , ga omtrent samme vibrasjon i samme hastighet. Bytett foring - null vibrasjon. Så slitte foringer kan bety vibrasjon. Min quattrobil,som nå har passert 300k, aner jeg noe slakk i mellomaksel ( sansynlig foring i mellomaksel ,som bør byttes )når jeg i sommer kjørte med 225 dekk. Med 205 dekk, null vibrasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2013 Hei og takk for svaret. Er det noe sted man kan finne veiledning for hvordan montere mellomaksel korrekt. Det er ikke mulig å se hvor den har sittet fra fabrikken. Skip-PER 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...