#1 Skrevet November 9, 2013 Jeg har skiftet motor i A4'n, fra ATJ til AVF fra en '03 B6. I den forbindelse forsøkte jeg å kode startsperren i instrumentet til den "nye" motorstyreenheten med ODIS, men fikk feilmelding om ingen kommunikasjon med instrumentet. Kan hende dette kan være pga. nyere immo-versjon i motorstyreenheten ift. instrumentet, men jeg tror heller det har med et problem jeg også har hatt tidligere å gjøre. Når batterispenningen har vært for lav, eller batteriet har vært koblet fra, så "klikker" instrumentet. Lyset blinker av/på hele tiden og det kommer en lyd som om et relé slår ut og inn hele tiden. Har opplevd dette tidligere, men tilsluttet har det gitt seg av seg selv etter en stund (har kunnet gå et døgn med sporadisk bruk av bilen). Har kjent på de fleste reléene under dashbordet, uten at det kjentes som disse var i aktivitet. Noen som har opplevd det samme/vet hva det kan komme av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 20, 2013 Her var det ikke mye hjelp å få Fant at det var det ytterste reléet på den nedre reléholderen som holder på. Tok det ut og prøvde med et annet, men ingen forskjell. Instrumentet holdt på som før. - Antar det er det som er årsaken til sin egen - og reléets oppførsel. Instrumentet kom seg såpass etterhvert (varselsymboler og display sluttet å blinke, belysningen fortsatte), at det gikk fint å kommunisere med. Ved nytt forsøk på koding så det ut til å gå, men samtidig fikk jeg bekreftet at det var immo 3 i motorstyreenheten og immo 2 i instrumentet, og motorstyreenhet fortsatt sperret. Samme kvelden fikk jeg heldigvis svar på forespørsel til Darkside Developments, og nå er styreenheten på til England for å fjerne startsperrefunksjonen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 1, 2013 Fikk tilbake styreenheten på torsdag, og det fungerte utmerket! 75 GBP + frakt. Instrumentet er fortsatt ikke bra, og viser bare basic varsellamper. Feil lagret på spenningsforsyning til instrument, så jeg begynner å lure på om feilen ligger et annet sted. Bare synd det er så trangt der nede, at reléet nesten ikke er til å få ut og inn. Skal prøve å koble forbi, og undersøke hva som styrer (rett fra tenningslåsen, noen som vet?). Ved belastning på middels til høyt turtall går motoren også fort i nød, med feil på ladetrykk, reguleringsgrense underskredet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...