Anbefalte innlegg

Leker litt med tanken på å sette en annen motor i A8en.

bilen er en 96 modell med en 2,8L og 4 trins automat kasse og quattro.

Hvor mye jobb vil det være å sette en 2,7 fra S4 i denne?

har sett litt på oppbyggning av disse to motorene og de ser jo veldig lik ut.

er motorfester lik, passer den rett nedi?

 

hvilken kasse bør jeg gå for? vil gjerne ha en automat kasse av to grunner:

1: ser for meg at montering ol. vil være mye lettere.

2: bilen blir for det meste brukt: til å fra jobb(kø), barnehage og butikk.

ut i fra dette er vel det egentlig lite vits å gjøre noe som helst men vil samtidig ha noe som ikke "alle andre" har og når jeg først skal kose meg en søndag så har jeg litt å ta avnår det trengs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes ut som den perfekte bilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde blitt et kult bygge om det blir gjort ordentlig :)

 

Men det er ekstremt dyrt og mye jobb for 65hk...

 

Angående deler så hadde jeg nok prøvd å kikka etter en 380hk RS4 motor og kanskje brukt kassa fra en S8 eller W12 hvis du finner det. For å få dette til å snakke sammen og fungere godt så hadde jeg nok gardert meg med en tuner som vet at han kan få til dette først.

 

Enkleste er kanskje å bygge om til manuell med en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drar denne opp igjen.

noen som vet hvor gjennomførbart det er og hvor mye som må gjøres?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A8 er jo allerede levert med v6. Så ville kikka godt oppi motorrommet på en sånn for å se om det er plass til det ekstra som er rundt på en 2,7tt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok det blir trangt om plassen, men er lov å prøve :) kjør på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det plass i b5 så er vell plass i a8 også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom planen er å beholde automat, ser jeg for meg at det absolutt enkleste og rimeligste er å handle en komplett A6 2.7 q/tip, og flytte over motor/gir/ledningsnett. Ifht en eventuell godkjenning er dette sikkert det enkleste også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bør jo være plass til en 2,7 bi turbo når man får 3,3 tdi v8 biturbo i samme chassi. Men hvorfor ikke bare kjøpe en slik? Bensin er tingen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom planen er å beholde automat, ser jeg for meg at det absolutt enkleste og rimeligste er å handle en komplett A6 2.7 q/tip, og flytte over motor/gir/ledningsnett. Ifht en eventuell godkjenning er dette sikkert det enkleste også.

Hmmm, det har jeg ikek tenkt på. grunnen til at jeg tenkte S4 var at det er den største motoren som ikke overstiger 300hk som A8 ble levert med.

men A6en kommer vel med 230 og det er jop egentlig godt nok. planen er å godkjenne det ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.