#1 Skrevet November 10, 2013 Hei! Sliter VELDIG med å bytte et bremsrør, og kunne trengt litt eksperthjelp.. Bilen er en Golf 3 VR6, og det er meget trangt rundt tilkoblingene. Problemet er at niplene er rustet fast, og jeg får dem ikke løs. Nippelen inn til kalipper er så ødelagt at verktøyet bare går rundt, den inn til "distribusjonsblokka" under bilen kommer jeg ikke ordentlig til.. Hva *F* gjør jeg nå? Bilder fra undersiden (Koblingen inn til "distribusjonsblokken"): Bilder fra kobling til kalipper: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 10, 2013 http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=41533.0 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 10, 2013 Prøver med sveisetang, men den går bare rundt/glipper.. :-( Uansett hvor hardt jeg strammer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 10, 2013 Du må av med det klipset, det må ødelegges for å få det av, Deretter kapper du bremserøret, og varmer hele greia som best du kan med en liten blåselampe ala biltema eller chlas olson, så er det bar å sette på en passende 6 kantpipe, ikke 12 kant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 10, 2013 Konge! Enn den under bilen..? Den er tilnærmet umulig å komme til :-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 10, 2013 Kjøp deg en papegøye tang. den er langet sånn att jo mer du tar i, jo mer strammer tangen seg. Dette har fungert meget godt på bolter og muttere som sitter fast for min del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 10, 2013 Papegøyetang.. Er det en typisk "rørleggertang"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 10, 2013 http://biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Tenger-og-Sakser/Polygriptang-papegoye-12447/ her ser du bilde av den. det er ikke en typisk rørlegger tang nei. som du ser er den annerledes i "kjeften" bla. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 10, 2013 Ah Takk! Skal prøve en slik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 10, 2013 De er helt geniale med tanke på att jo mer man tar i jo mer strammer tanga seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...