#1 Skrevet November 11, 2013 (endret) Hallo folkens Jeg kjøpte meg en S4 for noen uker siden med gåen automatkasse, så planen er å bygge den om til manuelt gir. Underveis så møter jeg på noen utfordringer. Tenkte å bruke denne tråden og stille litt spørsmål etterhvert om det dukker opp noe Jeg har demontert det meste nå, og har såvidt begynt å sette ting sammen igjen. 1. Oppdaget idag når jeg plukka ned bakdiffen at begge de indre drivakselmansjettene var dårlige. Fjernet låseringen på den indre knuta og tenkte denne bare var å dra av, men det gikk ikke. Tok så å skrudde løs hele akselen å satte den i skrustikka, men den indre knuta sitter godt. Er det noe triks for å få disse av? 2. Så også at den ytre mansjetten begynner å bli dårlig. Er sikker like greit å bytte alle 4 bak når jeg først holder på der. Hvor pleier folket å handle disse? Jeg sjekka på Mekonomen og der ble det fort over to laken for 4 mansjettsett, noe jeg syntes var litt dyrt 3. Ang bakdiffen så skal jeg bytte denne til en fra manuell. Denne skal vel ha 4,11 utveksling. Hvordan ser jeg at den jeg har fått tak i har det? Kassa jeg skal sette inn heter CBD. 4. Har også bytta ut pedalsettet. Jeg mangla da den slangen som skal gå fra bremseveskebeholderen og ned til masterpumpa. Er det OK og bruke en bensinslange der? Regner med den tåler bremseveske også? Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 11, 2013 om du trenger, så har jeg bare slangen fra bremseveske holderen til pumpa på pedalene, sitti på en 1,9TDI men den er helt like ^^ jeg ville sjekka hva dem skal ha for mansjeter på torshov, de bruker jeg hvertfall, veit ikke om de er like bra som orginale men fungert så langt ^^ men må nok regne med rundt 250kr stk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 11, 2013 Før du bruker penger på mansjetter ville eg sjekka om akslinger er like på manuell vs automat, mener det er noe issues der, men kan være fremme og... Mellomaksling er vel også ulik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 11, 2013 Ang. mansjetter så sjekk ut http://www.seekpart24.com Rask levering, veldig gode priser og god service. Lager du deg konto og logger inn så trekker dei frå den tyske momsen og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 11, 2013 Akslene bak er like på automat og manuell, så det ikke oppstår forvirring om dette. Mansjettene bak er ikke på langt nær så belastet som mansjettene foran hvor drivleddene kan svinge mye bråere enn de kan fære opp/ned bak. Derfor finnes massevis av brukte drivaksler bak med hele, ikke-morkne og fine mansjetter som du bør få tak i billigere enn fire nye mansjetter. De indre mansjetene bak pleier som regel ikke å ryke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 11, 2013 om du trenger, så har jeg bare slangen fra bremseveske holderen til pumpa på pedalene, sitti på en 1,9TDI men den er helt like ^^ jeg ville sjekka hva dem skal ha for mansjeter på torshov, de bruker jeg hvertfall, veit ikke om de er like bra som orginale men fungert så langt ^^ men må nok regne med rundt 250kr stk Ja, jeg er frista til å prøve med en bensinslange først, om det ikke funker så skal jeg ha deg i bakhodet. Fant dem ikke på sida deres, men får ta en tlf og høre.. Før du bruker penger på mansjetter ville eg sjekka om akslinger er like på manuell vs automat, mener det er noe issues der, men kan være fremme og... Mellomaksling er vel også ulik. Ang ombygging så følger jeg denne tråden her: http://forum.vacn.no/showthread.php?170100-Bygge-om-fra-automat-til-manuell-C4 Ser ikke ut som noen har erfart at det trengs å bytte aksler bak. Begge diffene ser like ut på utsida også. Men mellomaksel og drivakslene fremme har jeg skaffet fra manuell Ang. mansjetter så sjekk ut http://www.seekpart24.com Rask levering, veldig gode priser og god service. Lager du deg konto og logger inn så trekker dei frå den tyske momsen og Den sida har jeg faktisk registrert meg på før, men aldri handlet derfra. Det ser ut som gode priser og rask leveringstid er viktig. Skal sjekkes ut mere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 12, 2013 Akslene bak er like på automat og manuell, så det ikke oppstår forvirring om dette. Mansjettene bak er ikke på langt nær så belastet som mansjettene foran hvor drivleddene kan svinge mye bråere enn de kan fære opp/ned bak. Derfor finnes massevis av brukte drivaksler bak med hele, ikke-morkne og fine mansjetter som du bør få tak i billigere enn fire nye mansjetter. De indre mansjetene bak pleier som regel ikke å ryke. Ja, jeg tenkte den tanken også. Hos meg var en helt i filler og de tre andre ganske morkne. Men endte opp nå med å bestille fra tipset over her. Fire stk med expressfrakt med DHL kom på 780kr. Syntes ikke det var så ille 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 12, 2013 Lurer også på hvor folk pleier å sette inn tillegsinstrumenter i C4 dashen? Tenkte jeg skulle ha inn en turbotrykksmåler og bredbåndslambda. Vil ikke ha noe på a stolpen eller borre hull rundtom, men lurte på og ofre ett eller to av luftuttaka over bryterpanelet. Finnes det noe ferdig panel å få kjøpt til dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 12, 2013 Er vel plass til etpar målere under klimadisplay. Ellers må vel en luftventil ofres. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 14, 2013 Ja, det kan kanskje gå ja, skal sjekke ut det også.. Ellers fikk jeg mansjettene mine fra www.rexbo.eu nå Bestilte de mandags kvelden og ble sendt på tirsdag. Da blir det skruing i helga.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...