1995 Multivan 5syl. 2,5 bensin 110hk

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er kjede eller tannreim på 1995 Multivan 5syl. 2,5 bensin 110hk og eventuelt bytte intervaller på dette?

Skal gå som russebil for guttungen til en kollega, men hvis det må byttes reim nå er det litt uaktuelt. Den har gått akkurat 200000km nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ingen her vet dette kan du gå inne på sidene til Meca el.l og legge in reg.nr - får du opp regreim som aktuell del så har den vel reim vil jeg tro.

(Jeg gjetter på reim....)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det ser ut som reim når jeg putter inn reg nr. Da er det antakelig bytte nå da siden den har gått 200000km?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ingen vet når den er byttet så er vel svaret alltid ja. Samt det som enkelt tas samtidig (vannpumpe, strammehjul etc).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en god gammel Audi-motor, så denne er det reim på. Husk å bytte strammehjul og vannpumpe samtidig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er en god gammel Audi-motor.

Nå ble jeg nysgjerrig, hvilken Audi har hatt 2.5 bensin på denne tiden? Var det ikke max 2.3l? (Eller mener du at dette er grovt sett samme motor som de mindre?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grovt sett ja, Audi brukte selv aldri noe mere enn 2309 ccm, men VW brukte både 2.5 og 2.6 utgaver av den gamle femmeren. Den største utgaven, 2.6-literen, fantes i gamle T3 Multivan i Sør-Afrika, mens den største i Europa var denne 2.5-literen på 110 hk, som fantes i T4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.