#1 Skrevet November 11, 2013 En kolega av meg har en VW Touran 2.0 tdi Highline 2004 modell. Denne mangler lys i venstre hovedlykt, og på Sulland Bodø har han fått beskjed om at han må (sitat)-SKIFTE STYREENHET TIL GASSUTLADNINGSLAMPE V.SIDE PGA DEFFEKT-(sitat slutt) Jeg har prøvd å bytte om på ballastene på høyre og venstre side, men den mangler fremdeles lys på venstre side. Må denne styreenheten skiftes, eller kan det være andre årsaker til at lyset mangler ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 11, 2013 Kabel brudd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 11, 2013 Prøv å mål om det er strøm frem til ballasten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 11, 2013 Det er ikke strøm frem dit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 11, 2013 Om det ikke er strøm til ballasten så sier det seg vel selv at denne ikke er defekt? Sjekk sikringer og kabler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 11, 2013 Har nå snakket med Sulland Bodø, og de sier at det sitter en styreenhet i selve hovedlykta, og at det er denne som er gåen. Altså ikke ballasten, men en programerbar styreenhet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 11, 2013 Men om denne ikke strøm så er den vel ikke defekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 11, 2013 Har nå snakket med Sulland Bodø, og de sier at det sitter en styreenhet i selve hovedlykta, og at det er denne som er gåen. Altså ikke ballasten, men en programerbar styreenhet Tipper at denne har et to-delt ballast-system, slik også VW Bora og min egen Ford Mondeo har det. Hvis jeg ikke tar helt feil, så er den store ballasten til selve driften av pæren, mens den mindre som sitter innvendig i lykta er tenneren. Da ser tenneren ut som dette eller som disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 18, 2013 Du har rett i det, at de er et todelt system !! Har bestilt ny "tenner" så får vi se om det blir lys Takk for svar ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...