Anbefalte innlegg

Jeg vil prøve å selge mitt motorprosjekt til bobla mi da den er solgt.

Motoren er en type4 med motorkode CJ, det er opprinnelig en luftkjølt 2 liter som kommer fra en vw t25.

 

Det som følger med er:

- Blokk i god stand

- Magirussylindere som er tilpasset boltmønsteret til blokka

- 2stk topper med MIRA-freste ventilseter, nye styringer og frest opp for dobble ventilfjærer

- Org. veiv

- Org. råder

- Ventiler 46mm inn og 38,5 ut

 

Mye annet følger med, men dette er de viktigste delene som jeg har nevnt nå.

Det gjenstår mye maskinering av topp, blokk og sylindere og mange deler må skaffes, men det er et godt grunnlag for et

stort sylindervolum og høy effekt. Magirussylinderne kan borres til ca 107/108mm, med org. veiv og råder tilsvarer dette ca 2,6 liter, med lagslagsveiv kan det fort bli nærmere 3,0 liter. Dette er noe av det råeste man kan putte i ei boble og kan ikke sammenlignes med type1 motorer, type4 har mye høyere holdbarhet og effektuttak.

 

Dette selges for under selvkost: 8 000,-/bud

 

dffgzdgedf 074.jpg

dffgzdgedf 066.jpg

dffgzdgedf 072.jpg

dffgzdgedf 069.jpg

dffgzdgedf 071.jpg

dffgzdgedf 073.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen som vil ha et gromt motorprosjekt i vinter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du kjøper nye sylinder og stempler så kommer dem ofte med et lite belegg med olje på for at dem ikke skal ruste. Rust i sylindere er ikke noe særlig.. (Bare til info)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du kjøper nye sylinder og stempler så kommer dem ofte med et lite belegg med olje på for at dem ikke skal ruste. Rust i sylindere er ikke noe særlig.. (Bare til info)

 

sylinderne er ikke nye og må selvfølgelig borres til ønsket diameter som jeg har nevnt i første innlegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sylinderne er ikke nye og må selvfølgelig borres til ønsket diameter som jeg har nevnt i første innlegg.

 

Vanligvis borrer en ikke sylindere til boble eller type4 , men jeg ser nå at dette er sylindere fra Magerius og da er det nok gods i sylindervegg til at det går ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.