#1 Skrevet November 11, 2013 Må gyve løs på bruksbilen etter clutch havari i går kveld. Fått myk pedal, pulsering i pedal og sluring. Mistenker defekt trykkplate. Trenger derfor all info som kan fåes akkurat nå på hvordan gjøre dette på best og mest effektiv måte. Hadde ogsp vært supert med oversikt over moment på trykkplate og monterigsanvisninger? Er mekaniker av yrke og skrur gammalt luftkjølt på fritiden, så den generelle tekniske forståelsen er ok. Men ting er mye mer effektivt vis man vet litt mer hvordan jobben skal utføres. Hadde det ennå bare vært ei boble..... Alle svar motas med takk da jeg nå er fotgjenger.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 11, 2013 Heh, jeg er inne i samme jobben selv akkurat nå. Jeg har en 100q 2.3E som har samme problemet som deg. Kort fortalt, enten så må motor eller girkasse ut av bilen. I mitt tilfelle tar jeg ut motoren, da jeg samtidig må overhale toppen og rengjøre bunnpannen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 12, 2013 Ingen som har noen linker eller lignende? Har prøvd å søke litt her på forumet.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 20, 2013 Okay.....Lite aktivitet her, men ny clutch er på plass så da utgår jo dette Tok ca 13,5 timer å bytte clutch, overhale bremser foran, nye brekkvaiere litt slækk og pizza spising. Så da venter man bare på snø igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...