Passat 3c 2007 2.0TDI Mye turbosus fra turbo.

Anbefalte innlegg

Har fått mer å mer turbosus fra turboen. Motoren går like godt som før, men hører suset mye mer nå enn før.

Er det like før turbohavari? i så fall noen som kan anbefale hvor å få kjøpt ny turbo for en billig penge?

Kan det kanskje være noe annet som begynner å tulle?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har vært tendens til lekkasje på egr systemet på disse. Spesielt fra kjøleren. Kan være noe der.

Er det mest lyd ved pådrag eller er det en ulyd i det du slipper opp gassen? høres nesten ut som ei gås i eksosen i det du slipper opp gassen :P når wastegaten slipper opp på enkelte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. hører ikke noe spesielt når jeg slipper gassen. Men suset høres godt når jeg bare står på tomgang å gir på bittelitt. Høres også ved pådrag.

Har også merket noen ganger når bilen har vært i bruk, å skal kjøres igjen når motor er litt varm at det kommer litt "hyle" lyd fra turbo også. Dette bare ved skikkelig pådrag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme på min. Fått beskjed fra møller idag om st Turboen synger på siste verset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få trykktestet systemet ditt før du planlegger og skifte turbo :)

Hva ny turbo angår, så anbefaler jeg deg å holde deg unna Norsk Bildelesenter turboer og tilsvarende kopi produkter, mange som har hatt trøbbel med disse.

Ikke alltids da at de ikke holder/havarerer med en gang, men at de får trøbbel med feil ladetrykk, seint ladetrykk pga feilkalibrert VNT/wastegate.

GIK Turbo og Turboservice er og anbefale fra meg i allefall :)

http://gikturbo.no/

http://www.turboservice.no/Index.html

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboservice gav meg pris på 6700 med turbo og alt av pakninger inkl mva. Tror dette er en god pris.

Noen som vet hva som skjer/kan skje dersom man kjører bilen mens turboen er ødelagt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6700 inkl mva var da en meget god pris, med slike priser er det ikke verdt tanken en gang og kjøpe brukt, da denne kan være nesten like dårlig som den du allerede har.

Kjøre med en havarert turbo er ikke anbefalt, du vil ikke ha motorkraft, det vil sansynligvis ryke svart og blått bak deg, er noen av det som vil skje.

Kjøre med sliten turbo derimot går ann i nødstilfeller, anbefaler ikke å trekke den store flotte campingvogna oppover Bjerkvik svingene akkurat.

Er turboen dårlig/havarert, la bilen stå mest mulig til en ny/overhalt turbo er på plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er snakk om å kjøre den fra Bardufoss til Finnsnes.

Beklager at jeg stjal tråden litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A3'en vår har hatt MYE turbosus i over ett år nå uten endring.....

Vent med å bytte til den ryker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at møller sa den sang på siste verset var jeg oppom dem og sjekket. Den er ødelagt. Ny turbo nettopp bestilt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.