Anbefalte innlegg

Heisann!

Fersk stolt eier av en Audi 80 b4 avant(uheldigvis feilhjulstrekk). Siden bilen er bruktimporter har jeg kun teknisk informasjon på bilen slik som motorsykkel å antall dører på bilen. Akkurat det er ikkje så relevante. Tenker mer på hvor mye olje som skal etterfylle ved oljeskift å hvilke lyspærer som skal hvor å hvordan.

Har prøvd å søke litt rundt på nette uten hell. (blir litt kronglete med engelsk)

Noen som har dette noen plass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det kan vere grett ja! er en 93-modell 2.3e med motorkode ng. Tenkte ikke så langt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang lyspærer så skal det være H4 i nær og fjernlys (H4 har nær og fjernlys i en og samme pære), parklys kan variere så det må du nesten bare ta ut pæren og se, er enten en T4W pære eller en 5W5, P21W blinklys forran, P21/5W bremselys, samme på kjørelysene bak, skiltlysene heter T4W.

Dette er bare en veiledning av det jeg fant, dobbelsjekk dette selv dersom du må bytte noen pærer da dette kan variere.

Hva motorolje mengde og andre kapasiteter, se dette bildet jeg har lastet opp, du må også huske på selvom det står 4.0L motorolje med filter, så fyller du ikke fullt så mye på et oljeskift, fyll heller litt og litt og følg med på peilepinnen :)

Håper det var noe til hjelp.

1_zps0ae1fa74.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe en Haynes reparasjonshåndbok til Audi 80, den har de på biltema og der står det meste du trenger å vite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt konge greier! Takk for god hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes ikke noen Haynes til Audi 80 B4, bare til B2 og B3. De eneste reparasjonsbøkene til B4 er tyskspråklige, og går inn under seriene "So wirds gemacht" og "Jetzt helfe ich mir selbst".

Jeg kjenner ikke til "Jetzt helfe..." bøkene, men jeg har flere av "So wirds..." selv og syns de er veldig bra, men det forutsetter at du kan lese tysk greit, naturligvis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det. Fant ingen hauges bøker. Får se om jeg finner den tyske boka. Heller prøve å friske opp tyskkunnskapen å Google translate:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.