Fordeler og ulemper med å blende EGR

Anbefalte innlegg

Lurte litt på om det er noen ulemper ved det å blende EGR ventilen på en Vw Passat Tdi ? Vil det gi noen feilkode/varsellampe ved neste eu kontroll??

 

Og er det noen fordeler ved å gjøre dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordeler er mindre sot i alt motor, innsug etc. Da egr resirkulerer oljedamp for å forbrenne det en gang til.

 

Minus har jeg ikke funnet enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lurt å skrive hvilken type Vw Passat TDI du har. Årsmodell, motortype,

 

Ja, du slipper å få den sure eksosen inn i innsuget, slik at det legger seg guffe i hele innsuget

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2001 tdi 4 motion AVF

Det er lurt å skrive hvilken type Vw Passat TDI du har. Årsmodell, motortype,

 

Ja, du slipper å få den sure eksosen inn i innsuget, slik at det legger seg guffe i hele innsuget

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper ikke EGR kjølingen på å holde oppe vann-temp når det er kaldt ute?

Min Touran har parkerings varmer og sliter aldri med temp, men bror min sin (for øyeblikket med EGR feilkode) slet veldig sist vinter, denne har ikke webasto.

Mulig det er noe annet tull på den

 

Edit:

Under 50 grader vanntemp (ikke utslag på måleren) mellom høyeste punktet på strynefjellet og helt til Otta, ca 2t kjøring i -35...

Det ble is på frontruta og frykta at dieselen skulle fryse da den var kjøpt på vestlandet. Det gikk bra men brodern var gla da han kunne parkere på Statoil Otta å ta seg en kaffi ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke noe problem med vanntemp på mi. I fjord i 15minus. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper ikke EGR kjølingen på å holde oppe vann-temp når det er kaldt ute?

Min Touran har parkerings varmer og sliter aldri med temp, men bror min sin (for øyeblikket med EGR feilkode) slet veldig sist vinter, denne har ikke webasto.

Mulig det er noe annet tull på den

 

Edit:

Under 50 grader vanntemp (ikke utslag på måleren) mellom høyeste punktet på strynefjellet og helt til Otta, ca 2t kjøring i -35...

Det ble is på frontruta og frykta at dieselen skulle fryse da den var kjøpt på vestlandet. Det gikk bra men brodern var gla da han kunne parkere på Statoil Otta å ta seg en kaffi ;)

 

Sålenge det er eksoskjøler vil nok EGR systemet bidra til å holde vanntemp høyere ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.