#1 Skrevet November 13, 2013 Lurte litt på om det er noen ulemper ved det å blende EGR ventilen på en Vw Passat Tdi ? Vil det gi noen feilkode/varsellampe ved neste eu kontroll?? Og er det noen fordeler ved å gjøre dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 13, 2013 Fordeler er mindre sot i alt motor, innsug etc. Da egr resirkulerer oljedamp for å forbrenne det en gang til. Minus har jeg ikke funnet enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 13, 2013 Det er lurt å skrive hvilken type Vw Passat TDI du har. Årsmodell, motortype, Ja, du slipper å få den sure eksosen inn i innsuget, slik at det legger seg guffe i hele innsuget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 13, 2013 2001 tdi 4 motion AVF Det er lurt å skrive hvilken type Vw Passat TDI du har. Årsmodell, motortype, Ja, du slipper å få den sure eksosen inn i innsuget, slik at det legger seg guffe i hele innsuget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 14, 2013 (endret) Hjelper ikke EGR kjølingen på å holde oppe vann-temp når det er kaldt ute? Min Touran har parkerings varmer og sliter aldri med temp, men bror min sin (for øyeblikket med EGR feilkode) slet veldig sist vinter, denne har ikke webasto. Mulig det er noe annet tull på den Edit: Under 50 grader vanntemp (ikke utslag på måleren) mellom høyeste punktet på strynefjellet og helt til Otta, ca 2t kjøring i -35... Det ble is på frontruta og frykta at dieselen skulle fryse da den var kjøpt på vestlandet. Det gikk bra men brodern var gla da han kunne parkere på Statoil Otta å ta seg en kaffi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 14, 2013 Hadde ikke noe problem med vanntemp på mi. I fjord i 15minus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 14, 2013 Hjelper ikke EGR kjølingen på å holde oppe vann-temp når det er kaldt ute?Min Touran har parkerings varmer og sliter aldri med temp, men bror min sin (for øyeblikket med EGR feilkode) slet veldig sist vinter, denne har ikke webasto. Mulig det er noe annet tull på den Edit: Under 50 grader vanntemp (ikke utslag på måleren) mellom høyeste punktet på strynefjellet og helt til Otta, ca 2t kjøring i -35... Det ble is på frontruta og frykta at dieselen skulle fryse da den var kjøpt på vestlandet. Det gikk bra men brodern var gla da han kunne parkere på Statoil Otta å ta seg en kaffi Sålenge det er eksoskjøler vil nok EGR systemet bidra til å holde vanntemp høyere ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...