#1 Skrevet November 14, 2013 Hei, jeg trenger hjelp! Håper det er noen som forstår seg på dette! Som det går frem av bildene så får mellomakselen en markant knekk til høyre, sett bakfra og fremover. Innenfor de justeringsmulighetene som ligger i opphenget er det ikke mulig å rette opp denne skjevheten. Det er knapt mulig å gjøre det innenfor de begrensninger mellomaksel-tunnelen gir. Bilen er ikke vært kollidert og således ikke rammeskjev. Jeg har selv jobbet på bilverksted, hjemme/hobbymekaniker i hele mitt liv og har aldri sett noe lignende. Skal det virkelig være slik som bildene viser? Har alltid trudd at en rettest mulig mellomaksel gir minst vibrasjon. Mellomakselen kommer rett fra Powertrain og er fullt overhalt og avballansert. Skip-PER 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 14, 2013 er ikke braketten som holder mellom akslingen snudd 180 grader feil? tenker ikke på å snu den opp ned no, men at den er tatt av og montert feil vei. kan vær at den lener lenger mot venstre f.eks når den er montert feil vei.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 14, 2013 Jeg har også tenkt den tanken, men alle de målingene jeg har gjort viser at det ikke vil gi meg mer enn 0.8 cm mot høyre og jeg trenger 2,4 for å få den rett. Da vi den stå 2 mm fra mellomaksel tunnelen eller chassiet på høyre side. har funnet en film på Youtube som viser en A4, samme alder, der sitter også lageret helt til høyre i tunnellen. Har nettopp fått svar fra Erik Arnesen og de har heller ikke sett dette problemet før, men bekrefter det jeg mener; en aksel skal være rettest mulig. Bilen er jo ikke ny, den har jo gått 260.00km, den kan jo ikke ha ristet i alle disse kilometrene. Jeg har nylig kjøpt den og ser jo att bilen har vært skrudd på før. Kansje har det tidligere vært mer enn gjennomsnittlig kreative hjemme sknekrere i arbeid her. Tar gjerne imot flere gode innspill. Skip-PER 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...