#1 Skrevet November 14, 2013 Min Audi A6 4F har original webasto, men den slutta å virke her om dagen.. Kan noen lese over meldingene som dukka opp i vag-com og tyde den for meg? Får ikke slette feilmeldingene med vag-com forresten. Address 18: Aux. Heat Labels: None Control Module Part Number: 4F0 910 105 A HW: 4F0 265 081 L Component and/or Version: Heizgeraet H08 0060 Software Coding: 0000111 Work Shop Code: WSC 02335 785 00200 VCID: 1B35023CDA7A29C6611-804E 5 Faults Found: 00664 - Fuel gauge 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100010 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 2 Reset counter: 20 Mileage: 186546 km Time Indication: 0 Date: 2013.10.20 Time: 18:11:38 01412 - Glow-Plug with Flame Monitoring (Q8) 010 - Open or Short to Plus - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101010 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 4 Reset counter: 47 Mileage: 187327 km Time Indication: 0 Date: 2013.11.06 Time: 16:57:51 Freeze Frame: Start Temperature: 47.0°C Temperature: 46.0°C 01406 - No Flame 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 40 Mileage: 187359 km Time Indication: 0 Date: 2013.11.09 Time: 11:31:05 Freeze Frame: Start Temperature: 37.0°C Temperature: 37.0°C 01412 - Glow-Plug with Flame Monitoring (Q8) 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101010 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 4 Reset counter: 47 Mileage: 187327 km Time Indication: 0 Date: 2013.11.06 Time: 16:57:51 Freeze Frame: Start Temperature: 47.0°C Temperature: 46.0°C 02251 - Heater Unit Locked 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 7 Mileage: 187547 km Time Indication: 0 Date: 2013.11.13 Time: 18:16:35 Freeze Frame: Malfunction Temperature: 19.0°C Temperature: 18.0°C 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 14, 2013 Har du tilgang til VCAD selv? Da kan du gå på basic settings og velge heater activation og velge 1 istedenfor 0. Prøv da å slett feilmeldingene, de kan være utløst fordi du har vært under den magiske grensen med drivstoff, da prøver den å starte 3 ganger og dersom det ikke blir fylt drivstoff låser den seg. Derav den første og siste feilmeldingen din. Om dette ikke fungerer så er det nok glødepluggen som er problemet, at den ikke klarer fyre opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 14, 2013 Men det rare er at jeg har ikke vært i nærheten av tom tank noen gang med denne bilen.. Jeg fylte full tank forrige lørdag og meldingen har vel kommet etter dette? Den er over halv fremdeles.. Så da er det kanskje glødeplugg.. Er det noe en kan gjøre sjøl..? Med VCAD mener du VCDS/Vag-Com? I tilfelle så er svaret ja, har original ross-tech kabel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 14, 2013 Mente selvfølgelig vagcom ja. 00664 - Fuel gauge 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Betyr at webastoen isåfall har registrert at dieseltanken har vært under den grensen som er satt (mener det er når du får opp "please refuel") da prøver den å starte 3 ganger og deretter låser seg når den ikke får til å starte. Jeg ville prøvd basic setting også aktivere den igjen og deretter slette feilkoder. Om ikke det hjelper og den låser seg igjen kan du aktivere den enda en gang og tvangskjøre den samtidig som du leser av measures som viser glow plug. Utdrag fra ross tech: When found in Aux Heater module of Audi A4 (8K), Audi A5 (8T), Audi Q5 (8R), Audi A6 (4F), Audi A6 (4G), Audi A7 (4G) or Audi A8 (4H), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 042, then clear fault codes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 14, 2013 Nei jeg ser nå at det er 20.oktober den har registrert lavt nivå på tanken, men det har jeg uansett vanskelig for å tro.. Men jeg skal se om jeg finner ut av det du ba meg teste ut, får se om det blir i kveld eller en annen dag, irriterende at den ikke skal virke vertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 14, 2013 Ah, godt vi har internet altså! Takker for tips, jeg skal se om jeg får prøvd ut dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 14, 2013 Kan være den bare har tullet litt med seg selv. Har selv en webasto jeg har vært en del plaget med, skal bytte over temp sensor snart å se om det fungerer, blir fort kaldt uten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 14, 2013 Mente selvfølgelig vagcom ja. 00664 - Fuel gauge 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Betyr at webastoen isåfall har registrert at dieseltanken har vært under den grensen som er satt (mener det er når du får opp "please refuel") da prøver den å starte 3 ganger og deretter låser seg når den ikke får til å starte. Jeg ville prøvd basic setting også aktivere den igjen og deretter slette feilkoder. Om ikke det hjelper og den låser seg igjen kan du aktivere den enda en gang og tvangskjøre den samtidig som du leser av measures som viser glow plug. Utdrag fra ross tech: When found in Aux Heater module of Audi A4 (8K), Audi A5 (8T), Audi Q5 (8R), Audi A6 (4F), Audi A6 (4G), Audi A7 (4G) or Audi A8 (4H), unlock heater module by saving a 1 in Adaptation Channel 042, then clear fault codes. Dette fungerte faktisk, fikk slettet feilkodene og det ser ut til at webastoen startet også. Så da blir det spennende å prøve den i morgen tidlig igjen. Tusen takk for hjelpa, og kryss fingrene for at det var alt som "feilet". Men det må ha vært noe kødd da, for jeg har aldri vært så lavt på tankinnholdet at jeg har fått opp noen melding om lavt innhold, fyller som regel på kvart tank sånn ca. Bare husk at det var i adaptation en må inn å endre på kanal 42, ikke i Basic settings som du først skrev, for der fikk jeg ikke gjort en skjit. Men som du siterte fra ross-tech så fungerte det på adaptation-delen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 14, 2013 Hvis ikke flammevokteren kan se flammen tenne, og brenne i forbrenningskammeret vil den prøve å tenne noen ganger, før den går i nødmodus\full stopp igjen. Ville prøvd å få byttet flammevakten. Du har også to feilkoder på denne som tilsier at den er deffekt. 01412 - Glow-Plug with Flame Monitoring (Q8) 010 - Open or Short to Plus - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101010 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 4 Reset counter: 47 Mileage: 187327 km Time Indication: 0 Date: 2013.11.06 Time: 16:57:51 01412 - Glow-Plug with Flame Monitoring (Q8) 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101010 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 4 Reset counter: 47 Mileage: 187327 km Time Indication: 0 Date: 2013.11.06 Time: 16:57:51 02251 - Heater Unit Locked ( Tilsier nødmodus, dette er en feilkode som man må ha orginal\god software for å få fjernet. Iallefall på lastebiler så er det slik at man kan ikke fjerne denne feilkoden med mindre man har tilnærmet orginalt utstyr, eller programvare som passer til bilen. ) 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 7 Mileage: 187547 km Time Indication: 0 Date: 2013.11.13 Time: 18:16:35 Vil tro det som har skjedd er at på den 6. November har flammevakten røket, og den har registrert dette, men det har tatt litt tid før den bestemmer seg for å gå i nødmodus og stenge for oppstart. Ny flammevakt -> Slette feilkoder -> Se masse hvitrøyk av all dieselen som har samlet seg når den har forsøkt å starte så mange ganger Håper dette var til noe hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 15, 2013 Hvis ikke flammevokteren kan se flammen tenne, og brenne i forbrenningskammeret vil den prøve å tenne noen ganger, før den går i nødmodus\full stopp igjen. Ville prøvd å få byttet flammevakten. Du har også to feilkoder på denne som tilsier at den er deffekt. 01412 - Glow-Plug with Flame Monitoring (Q8) 010 - Open or Short to Plus - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101010 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 4 Reset counter: 47 Mileage: 187327 km Time Indication: 0 Date: 2013.11.06 Time: 16:57:51 01412 - Glow-Plug with Flame Monitoring (Q8) 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101010 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 4 Reset counter: 47 Mileage: 187327 km Time Indication: 0 Date: 2013.11.06 Time: 16:57:51 02251 - Heater Unit Locked ( Tilsier nødmodus, dette er en feilkode som man må ha orginal\god software for å få fjernet. Iallefall på lastebiler så er det slik at man kan ikke fjerne denne feilkoden med mindre man har tilnærmet orginalt utstyr, eller programvare som passer til bilen. ) 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 7 Mileage: 187547 km Time Indication: 0 Date: 2013.11.13 Time: 18:16:35 Vil tro det som har skjedd er at på den 6. November har flammevakten røket, og den har registrert dette, men det har tatt litt tid før den bestemmer seg for å gå i nødmodus og stenge for oppstart. Ny flammevakt -> Slette feilkoder -> Se masse hvitrøyk av all dieselen som har samlet seg når den har forsøkt å starte så mange ganger Håper dette var til noe hjelp. Hvordan er det å bytte denne da, og koster den sånn ca BNP for Uganda..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 15, 2013 Ikke så godt nytt kanskje.. At present, glow plug with flame monitor -Q8- and fuel pre-heating heater element -Z66- can only be replaced together with burner element (wires welded in joint grommet). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 17, 2013 Hvordan finner jeg delenummeret på Q8-delen? Finner den ikke i etka.. Må jeg demontere den for å finne det..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 17, 2013 Brennkammer heter den i etka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 17, 2013 Brennkammerinnsats da antar jeg..? Der har de jo en temperatursensor som en egen del.. Brennkammerinnsatsen har delenummer 1K0 261 433 C (for dieselmotorer, ottomotorer har ikke C i delenummeret) Temperatursensoren har telenummer 1K0 815 111 A Så, bør jeg bytte begge da, eller bare brennkammerinnsatsen..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 17, 2013 Du kan prøve dette 18 AUX.HEAT – Adaptacija 10 – Canal 007 velg oppe unlock heater module by saving a 1, then clear fault codes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 17, 2013 Om du leser hele tråden så ser du at det allerede er gjort. Fikk slettet feilmeldingene men webastoen starter fortsatt ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 17, 2013 Brennkammerinnsats ja. Er standard feil. Bytt den og pakningene, slett feilkodene og som Hans sier se hvitrøyken velte ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 19, 2013 Temp sensorer står vel sammen med brennkameret. Så når du har brennkameret ute så kanskje bare bytte den og? Jeg fikk ny sensor fra møller for 700kr inkl frakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 19, 2013 Var akkurat å spurte på pris på møller, og han duden der oppe sa at når jeg bytta brennkammerinnsats så satt flammevakta i den satsen.. Så dette stemmer ikke? Var forresten vill pris på den innsatsen, 2.800,- før rabatt, altså 2538 med medlemrabatten. DET synes jeg er drøyt altså.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 19, 2013 Tempsensor og flammevakt er to forskjellige ting. Men dersom 2800 er for brennkameret og flammevakt så skjønner jeg prisen. Prøv ebay, mye billige deler fra Tyskland der. Kan spare noe, som sagt temp sensor er og en svakhet på webasto iallefall de som er på vw av 2006 typen så jeg ville byttet den med samme webastoen var ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 19, 2013 Forresten prøvd å tvangskjøre den for å kanskje se om du klarer å brenne den ren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 19, 2013 Hva mener du med å tvangskjøre..? Starte den fra inni bilen? Jeg har sjekket ebay, og finner ingen nye der faktisk, kun en brukt en. Men sjekket med disse Kovacs-folka og der fikk jeg en ny for 1.367,- Så det blir vel derfra tenker jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 19, 2013 I vagcom kan du tvangskjøre den etter du har slettet feilkoder som du gjorde før. Tror kanskje den ligger under basic eller advance settings. Service run eller noe slikt heter det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 19, 2013 Nei det har jeg ikke prøvd! Vil den kunne kjøre service run selv med defekt temp-føler tro? Og er det noen fare for at det skal komme for mye diesel i brennkammeret når jeg sletter feilkoder og prøver på nytt liksom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 19, 2013 (endret) Nettopp gjort jobben med å bytte glødeplugg og brennkammer på originalmontert TermoTop C. Jeg er så "heldig" at det er ingen av delene som faktisk var ødelagt, men selve styreenheten som "tror" glødepluggen er defekt selv om den gløder som bare det og er innafor Webasto sine spesifikasjoner. Krysser fingrene for at det ikke er tilfellet hos deg Glødeplugg er en separat del, sitter bare med et klips på toppen av brennkammeret, MEN for å komme til den må du av med et lokk og dermed lekker all kjøleveske ut + du bryter også en pakning og da er du ganske nærme å likegodt bytte brennkammer, HVIS du ikke vil prøve å rense den da. Arne: Jeg forstår ikke helt dette. Hvor har du dette ifra? Glødeplugg og flammevokter er den samme delen og er lik på bensin og diesel. Brennkammeret derimot er forskjellig imellom bensin og diesel. Dettte gjelder TermoTop C og ikke V som trådstarter har i sin bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...