#26 Skrevet November 19, 2013 TermoTop C, er det det jeg også har eller er det noe annet? Jeg håper da virkelig ikke at det er styreenheten ja, slik at jeg bytter friske deler.. Hoff, nå ble jeg "ille nervøs" her.. Men glødepluggen hos meg var visst ikke en separat del? Ikke ser jeg den som separat i etka heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 19, 2013 Sånn er det når man trekker får raske konklusjoner uten å gjøre research.... Min delefilm går bare til 2005 men en 05 A6 ser ut til å være utstyrt med TermoTop V, denne har en annen type brennkammer ser jeg og annen form for glødeplugg. Derimot så kan jeg ikke se en "egen" temperaturmåler. Leser man også feilkoden så er det rart at den blander to sensorer i en og samme feilkode: "Glow-Plug with Flame Monitoring (Q8)" Har du mulighet til å legge ut skjermdump av delefilmen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 19, 2013 Jo det skulle jeg tro jeg hadde mulighet til.. Ikke bry deg om at jeg har highlighta delen til bensinmotor, jeg er klar over at jeg skal ha delenummeret med C i delenummeret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 19, 2013 Da er det TermoTop V du har ihvertfall. Jeg ser i utlandet kan du søke på TermoTop Evo 5. #5 som du ser på delefilmen er to ting, 1. temp sensor (G18) 2. overopphetingsbeskyttesle (G189) #7 er brennkammeret og det stemmer det Arne sier. Gødepluggen med flammedeteksjon (Q8) ser ut til å være fast installert i brennkammeret. "With the diesel version, a fuel pre-heating heater element -Z66- and a fuel shut-off valve -N109- are permanently installed on the combustion tube. The wires are connected to wires of glow plug with flame monitoring -Q8-. With this version, the entire combustion tube must be renewed if the glow plug with flame monitoring -Q8- is defective." Jeg reagerte på #8 for det er glødepluggen skjønner du og da dro jeg konklusjon at "da er det likt", men det er tydeligvis bare for bensinutgaven. Brennkammer med delenummer 1K0261433C er da dieselbrennkammer uten drivstoffventil og 1K0261433D er dieselbrennkammer med drivstoffventil. (rart du ikke skal ha denne, trodde du måtte ha cutoff-ventil?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 19, 2013 Ah, nå blir jeg bare mer usikker her.. hehe Kan det være at det ikke nytter å bytte brennkammerinnsatsen da..? Skal se nærmere helga om jeg får kjørt en sånn Service run som var nevnt, jeg har ikke prøvd å starte webastoen nok ganger etter jeg slettet feilkodene til at den har stengt seg enda, men da skal jeg prøve å få kjørt service run og evt normal start til den stenger seg og lese feilkodene igjen for å se om de ser like ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 19, 2013 Kort oppsummert, jeg støtter påstanden om at Q8 har røket, din type har denne fastsveiset til brennkammer = du må kjøpe nytt brennkammer. Temp.sensorene er eksterne, jeg skal ikke påstå at Arne tar feil hvis det er en kjent svakhet at de også kan ryke men p.d.d er det ikke noen feil på de tydeligvis. Jeg vil gjette på at du får med disse nye om du kjøper nytt brennkammer 1300 kr høres riktig ut, det var det jeg fikk kjøpt brennkammer (og medfølgende glødeplugg/flammesensor) ifra ebay tyskland. Jeg fikk faktisk komplett rep.sett med nye skruer, pakninger, holder, slangebit og bolter. Hvis du har slått opp på chassisnummer må man bare annta at delenummer er korrekt: 1K0261433C Bestill, bytt, varmen tilbake! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 19, 2013 gå inn på aux heater(17/18)->basic settings->kanal 33 og prøv kjør den igang manuelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 19, 2013 Om du kjører service run vil den kutte dersom det er en reel feil. Om den bare må brennes ren vil den gjøre det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet November 19, 2013 Litt off-topic: Gjelder dette flere biltyper? Hadde vært artig og sett om jeg også kunne tvangskjørt min.. ( Jeg var ikke klar over at man kunne det) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet November 19, 2013 Service run og det Øyvind her snakker om er akkurat det samme, right? Off-topic er lov i de trådene jeg starter, det er nesten påkrevd som et kvalitetsstempel på en tråd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet November 19, 2013 Prøv å se. Husker ikke hvor man skulle gå inn, kan være vi snakker om det samme ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet November 19, 2013 Arne Varvik skriver: Forresten prøvd å tvangskjøre den for å kanskje se om du klarer å brenne den ren? Noen som vet om dette er tilfelle, dvs kjøre webastoen nærmest ved å overbrue flammevakt???? Jeg har ikke funnet noe om dette i menyene i VCDS.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet November 19, 2013 Jeg var ute en tur og prøvde. Fikk opp Test OFF i kanal 33 men ingen knapp til å trykke på for å starte test. Kanal 22 derimot aktiverte TEST ON HEATING, dessverre for min del bryr den seg fortsatt om glødepluggen så den spyttet ut feilkode og stanset igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet November 19, 2013 det jeg snakker om er å "kjøre igang" webastoen...det er ikke alltid kanal 33,har vært borti at det kan være kanal 22. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet November 23, 2013 Var nettopp ute å prøvde den tvangskjøringa og leste av feilkoder igjen, det ser ut som at det er Q8 som er gåen vertfall.. Address 18: Aux. Heat Labels: NONE Control Module Part Number: 4F0 910 105 A HW: 4F0 265 081 L Component and/or Version: Heizgeraet H08 0060 Software Coding: 0000111 Work Shop Code: WSC 02335 785 00200 VCID: 1B35023CDA7A29C6611-804E 1 Fault Found: 01412 - Glow-Plug with Flame Monitoring (Q8) 010 - Open or Short to Plus Freeze Frame: Fault Status: 01101010 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 9 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet November 23, 2013 Slik så kanal 22 ut etter at den hadde prøvd å starte den. Kanal 33 så lik ut, men ingenting skjedde når jeg trykte på ON/OFF/NEXT. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet November 23, 2013 Finnes det noen måte å dobbeltsjekke delenummeret på Q8 på? Jeg mener, jeg TROR webasto er originalt montert, men det kan jeg ikke være sikker på. Finnes noen måte å dobbeltsjekke dette på? Eller er det samme delenummer samme om det er originalt eller retrofitted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet November 23, 2013 Du må skifte gløde plugg eller og strarte webasto på nyt. Du kan prøve dette 18 AUX.HEAT – Adaptacija 10 – Canal 007 velg oppe unlock heater module by saving a 1, then clear fault codes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet November 23, 2013 (endret) Du kan prøve dette 18 AUX.HEAT – Adaptacija 10 – Canal 007 velg oppe unlock heater module by saving a 1, then clear fault codes Om du leser hele tråden så ser du at det allerede er gjort. Fikk slettet feilmeldingene men webastoen starter fortsatt ikke. Du må skifte gløde plugg eller og strarte webasto på nyt. Du kan prøve dette 18 AUX.HEAT – Adaptacija 10 – Canal 007 velg oppe unlock heater module by saving a 1, then clear fault codes Det er greit at tipset ditt er legitimt og du mener det sikkert bare bra. Og selv om du tipser om en annen kanal, kanal 07 under adaptation så står den allerede på 1 hos meg etter å ha endret til 1 på den andre kanalen(husker ikke nummeret i farten) og det gjør ingen forskjell når jeg endrer den heller. Men hva med å lese hele tråden før du ikke bare repeterer gode tips, men til og med repeterer ditt eget tips som da allerede var tipset om av noen andre..? Og selv om du tipser om en annen kanal, kanal 07 under adaptation så står den allerede på 1 hos meg og det gjør ingen forskjell når jeg endrer den heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet November 23, 2013 Jeg er gjort forigge uke og det gikk veldi bra på en passat men med andre kanal,fordi din audi har denne kanal. Er du gjort riktig prosedure. Denne varmmer starte under +4 grader selv,i kjøring.Og blåser varmt i kupe etter to min.hvis du sette i unlock. Hvis du klarer ikke noen er galt i prosedure. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet November 23, 2013 Det er ikke så lett å være helt sikker på hva du skriver, men jeg skal prøve.. Ja, jeg har først gått inn på adaptation og endret til 1 for å få tilgang til å slette feilkodene. Så har jeg gått inn og slettet feilkodene, dobbeltsjekker og feilkodene er borte. Så prøver jeg å tvangskjøre den via vag-com, jeg hører webastoen prøver å starte og symbolet i displayet blinker som det skal i noen sekunder før det slukker. Det samme skjer om jeg prøver å starte den fra fjernkontroll eller MMI-systemet i bilen. Så om jeg gjør noe feil i prosedyren min så får du forklare meg det på såpass god norsk at det er mulig å følge den. Men takk for at du prøver uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet November 23, 2013 Jeg ga deg en tips hvis det kan hjelper,men du er sur på meg. Jeg beklager for en dårli tips. Du er fortjent mye bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet November 23, 2013 Du misforstår, jeg takket da for tipset. Men når jeg etter første gang fortalte at det allerede var prøvd ut uten at det fikk webastoen til å fungere så kommer du med akkurat samme tipset enda en gang, da er det vel lov å gjøre deg oppmerksom på det? Når du i tillegg påstår jeg må ha gjort en feil i prosedyren så ga jeg deg rekkefølgen på hvordan jeg gjorde tingene, slik at du kunne rette meg om jeg hadde gjort noen feil slik du mente jeg måtte ha gjort. Hva av dette får deg til å tolke det til at jeg er sur på deg? Nå må du slutte å være så hårsår. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet November 23, 2013 Kan ikke heller noen finne ut det som Arne Varvik skriver eller påstår, istedet for å slenge med leppa: Forresten prøvd å tvangskjøre den for å kanskje se om du klarer å brenne den ren? Noen som vet om dette er tilfelle, dvs kjøre webastoen nærmest ved å overbrue flammevakt???? Jeg har ikke funnet noe om dette i menyene i VCDS.. Tvangskjøre betyr i mine øyne å presse brenneren til å brenne uavhengig av hva feiltilstander etc er for noe, dvs bypasse alt av alarmer. Og da kan man muligens brenne den ren (eller i stykker...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet November 23, 2013 Jeg prøvde det som ble nevnt, å starte den via vag-com. Det så ut som den prøvde å starte men at den nok ble stoppet av det samme som stopper den under normale forsøk på å starte den. Så nei, i den forstand at å tvangskjøre betyr å kjøre den utenom fungerende flammevakt så har jeg ikke klart det. Men om det betyr at brenneren er defekt eller at det ikke lar seg gjøre å tvangskjøre, det vet jeg jo ikke.. Hos meg så var skjermbildet likt på kanal 33 og kanal 22, mens det var kun på den ene av de to kanalene at det skjedde noe når jeg trykte på knappen som sto der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...