#51 Skrevet November 23, 2013 Bytt brennkammer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet November 23, 2013 Sikkert det beste ja. Har webasto på allroad fra 2003 2,5 tdi, og har aldi hatt et eneste problem med den. Kjerringa har en passat fra 2009 med webasto, og det er den som feiler. Bilen er stort sett småkjørt på korte turer, så da har den sikkert sota ned. Har prøvd alt av tips, selv om det ikke er så mye man kan gjøre. Den starter og går i 10-20 sekunder, og den ryker, så skulle tro at den kom igang. Jeg har inntrykk av at den går lenger og lenger (kanskje opp mot 30-40 sekunder) mellom hver gang jeg resetter den med VCDS, men det er vel kanskje innbilning. Avleste motstandsverdier mener jeg er normale, og testene den går igjennom sier at alt er OK, men det er vel noe dårlige og kipe greier på disse VW'ene. Problemet er at den er plassert på verdens mest utilgjengelige sted på bilen, så det har jeg ikke ork til å skru selv nå........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet November 23, 2013 Problemet er at den er plassert på verdens mest utilgjengelige sted på bilen, så det har jeg ikke ork til å skru selv nå........ Tull og vas ! Fort gjort å bytte, så er bare å hive seg i det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet November 23, 2013 Når webastoen går kan du få opp en måleblokk til, dette mener jeg var måleblokk 5, denne vil lese opp feilkoden som webastoen sender (mest sannsynlig 1412) + et par sensorer. Neste er at nå har du samme feilkode som jeg har på min, hvor det viser seg at hjernen er kaputt og ikke noe annet. Krysser fingrene for at når du har byttet brennkammer så starter skjiten opp igjen. Jeg forsto det slik at en originalmontert webasto har canbus/odb-funksjonalitet og kan startes via meny i bilen/starte når bilen starter, mens ettermontert "må" du ha et eget panel i bilen som du styrer det på og du har ikke tilgang via odb-port/bilens menyer, derav heller ikke feilkoder. Fjernkontroll kan jeg ikke si noe om for det får du jo til begge utgaver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet November 23, 2013 Kanskje du må sette manuelt med riktig instruksjuner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet November 23, 2013 Kanskje du må sette manuelt med riktig instruksjuner. Så den måten jeg satte det på var feil? Kan du utdype dette? Jeg spurte deg tidligere om rekkefølgen og det jeg gjorde var riktig, hadde vært fint om du kunne gi et konstruktivt svar på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet November 26, 2013 Med å tvangskjøre mente jeg det du har prøvd ja. Den vil kutte om det er en reel feil. Men om den bare må brennes ren ville den gjort det istedenfor å kutte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Desember 1, 2013 Er det sånn å forstå at om man kan starte webastoen fra MMI'en så er den originalt montert fra fabrikk, mens om den er ettermontert så får man ikke styrt den via MMI, men kanskje heller har et panel som dette..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Desember 1, 2013 Helt korrekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Desember 1, 2013 Takk, da vet jeg at jeg har originalt montert webasto vertfall, siden jeg får gått inn på den via MMI for å sette tidspunkt. Da vet jeg også at det er riktig delenummer jeg har søkt frem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...