Spørsmål med prosessen for bytting av kamaksler for AKE

Anbefalte innlegg

Skal til å begynne med kammene på bilen, og planlegger nå innkjøp av forskjellig. Regner med flere spørsmål etter hvert, så derfor den åpne tittelen;)

 

Bilen hadde regreim- og multireimservice for ca 50000 km siden. Jeg lurer derfor på om det egentlig er nødvendig å bytte annet enn regreim, dieselpumpereim, vannpumpe og termostat? Disse hjulene koster såpass at det er litt å spare. Noen som har opplevd at disse har blitt utslitt?

 

Tenker på å bruke Bosch deler, noen som har hatt negativ erfaring med disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er første etappe unnagjort, gikk egentlig mye greiere enn først antatt. Audi har jo tenkt mye riktig med å få av hele fronten enkelt. Ble en liten liste over manglende/ødelagte/uoriginale skruer etter tidligere verkstedreparasjon (ikke møller) på bilen: pisk :

 

Har visst om en liten oljelekkasje rundt toppen, men ser nå at den er mye større enn først antatt. Finnes på begge sider, men er dette typisk toppakning eller simmerring rund kamakslingene? Ser også at det er litt olje i bakkant av bunnpannen, og at denne er under lekkasje ved toppen. Tror dere at oljen her kommer fra toppen?

 

I tillegg til det åpenbare med kammene og reimer, så tenker jeg å skifte simmerringen på veiva, blinde EGR og få overhalt webastoen siden den står der i all sin prakt. Er det noe annet dere ville ha tatt samtidig?

[ATTACH=CONFIG]208645[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]208646[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]208647[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]208648[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]208650[/ATTACH]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.